Coordinates 1909

Recorded June 2015

2.0
4.0

near Vallfogona, Catalunya (España)

Aquesta ruta va des de Vallfogona de Ripollès fins a l’ermita de Santa Magdalena de Cambrils, sortint de davant de l’església de la Salut. Senyalitzat amb marques blanques i grogues no hi ha pèrdua.

Comença en la carretera encimentada, passant per sobre de la zona esportiva municipal, fins a la riera de Vallfogona. Abans de travessar-la, el camí trenca a l’esquerra i continua per la vora de la riera. El sender travessa la riera per unes passeres, a l’altre cantó, a la dreta, hi ha la font de Ciutadia, el camí puja recta amunt.
Es travessa el torrent de la Bauma, que s’ha de passar per una palanca d’obra i, just al punt on hi ha la font dels Burros, cal agafar la carretera de bosc que va al càmping de la Bauma.

Continua per la pista fins al pàrquing del càmping de la Bauma, a continuació s’enfila per l’esquerra, passant pel costat d’una bassa artificial i per sobre del cingle de la Bauma. El camí es continua enfilant enmig del bosc de pins.

Havent sortit del pinetar i travessat uns plans, el PR-C 59-2 arriba a la casa de Puigvassall.

S’arriba al pla de Puigvassall i es continua per la pista forestal. El camí enfila dreta amunt, travessa una altra pista i continua amunt.

El sender arriba de nou a una pista forestal que segueix cap a la dreta. Passat un revolt, on es bifurca la pista en dues, sota un marge de roca que té una petita balma, continua per la de l’esquerra uns metres i enfila de nou cap amunt. Es creua una nova pista forestal i segueix amunt per la carena.

Finalment s’arriba a Santa Magdalena de Cambrils.

Bonica ermita restaurada on es pot gaudir d’un bon moment de relax.

Ruta sense cap dificultat tècnica, però amb unes pendents que fan suar la samarreta. Cal estar en forma per pujar-hi en condicions.