Uploaded August 18, 2015

Recorded August 2015

1.3
2.6

near Santa Fe del Montseny, Catalunya (España)

Caminada senzilla des de Santa Fe per visitar les restes de l'avioneta accidentada el dia 27 de maig del 2000.

Aeronau MOONEY M20K, matrícula G-GTPL.

---------------------------------------

La ruta comença a l'aparcament que hi ha a tocar de la carretera BV-5114, a Santa Fe. Es passa per sota unes grans sequoies abans d'arribar a l'ermita de Santa Fe. La ruta d'anada segueix per davant de l'ermita, mentre que la de tornada passa per darrere.

El camí està ben indicat i arriba aviat al Pantà de Santa Fe. S'ha de creuar la presa i seguir cap a la dreta, sense fer la volta al pantà (es completarà de tornada). Caminant per la fageda s'arriba aviat a la Font del Baladrell, que queda a uns metres del camí principal (no té garantia sanitària).

Visitada la font, es continua la ruta que aviat baixa per una pista fins a Can Font de Corts. La ruta passa per sobre de la casa i fa un petit tram de bosc per arribar a l'avioneta per sobre, fet que es pot evitar seguint la pista que passa per sota la casa (s'arriba a l'avioneta més fàcilment). L'avioneta és visible des de la pista.

La tornada és pel mateix camí fins al Pantà de Santa Fe. Aquí cal seguir recte, sense creuar de nou la presa, completant la volta al pantà. Es passa pel costat d'una casa que hi ha a la vora del pantà i, després, per la riera de Passavets, amb diversos saltants. En poca estona s'arriba de nou a Santa Fe.

---------------------------------------

Ruta molt fàcil i ràpida de fer.
La Font del Baladrell té poca aigua i no té garantia.

Santa Fe

Antiga capella d’origen romànic, actualment adossada al darrera de l’hotel Santa Fe. Ja se'n té notícies a l'any 1.231. Pels volts del 1.270 hi tenia la llar un grup d'anacoretes i des del segle XIV en tenia cura un ermità. L'any 1.577 fou engrandida i restaurada el 1.701. Té façana amb campanar d'espandanya, dues finestres rectangulars, una finestra d'arc rodó i porta rectangular. Al fons de l'ermita hi ha l'altar, una ara de pedra i la imatge de Santa Fe.

Avioneta

Aeronau MOONEY M20K, matrícula G-GTPL. En l'accident va morir l'únic tripulant de l'aeronau, un home de 71 anys de nacionalitat britànica, a causa del traumatisme causat per la desacceleració produïda en el moment de l'impacte.

Font del Baladrell

Font de poca aigua (estiu) i sense garantia sanitària.
River

Riera de Passavets

Diversos gorgs i salts d'aigua abans d'arribar a Santa Fe.
Lake

Pantà de Santa Fe

El pantà de Santa Fe és un embassament que pertany a la riera de Santa Fe (conca del riu la Tordera), creat per una presa situada al municipi de Fogars de Montclús, a la comarca del Vallès Oriental. El propietari de la presa és PICSSA (Polígono Industrial Can Sedó, S.A.). La presa va estar abandonada durant molts anys. Va ser construïda als anys 20. PICSSA la va comprar a principis dels anys 90 recolzant-se en la Ley de centrales. Des que PICSSA es va fer càrrec de la presa s'han portat a terme tot un seguit d'actuacions de reparació i manteniment: impermeabilització de nombroses filtracions, tractant el parament d'aigua amunt; rehabilitació de la coronació de la presa; rehabilitació de les dos centrals; reparació del desguàs de fons i col·locació d'una segona comporta; instal·lació d'un grup electrogen i il·luminació de la galeria.
Parking

Aparcament

Aparcament a tocar de la carretera BV-5114, al costat d'un restaurant.

Can Font de Corts

Masia propera al lloc de l'accident.

Casa

Una casa a tocar del Pantà de Santa Fe.