Uploaded November 20, 2017

Recorded November 2017

1.8
3.5

near Santa Fe del Montseny, Catalunya (España)

El començament d’aquesta matinal ruta circular és a l'aparcament de Santa Fe del Montseny.
Després d’arribar-nos a l’ermita de Santa Fe, comencem a baixar pel camí que creua per sobre el Torrent de Santa Fe per un pont de fusta i continuem per pista passant pel davant de l'escola de natura de Can Lleonard i la casa Montcel o casa Partida, curiosa construcció que sembla no acabada.
Continuem per la pista a mà dreta, seguint les indicacions d’un pal indicador direcció (PR-C 204), fem el camí que porta a Arbúcies. combinant pistes i corriols, passem pel coll Samola on pugem al cim del turonet per contemplar les vistes i reprenent el camí arribem al Coll de Te, on hi ha el restaurant del mateix nom.
Comencem a pujar per una pista a mà esquerra i, més endavant i seguint les fites, arribem al cim del Turó de Grenys (1115 m.); per arribar-hi, a la part final cal fer unes petites grimpades. Després de contemplar el paisatge baixem i ens arribem a una atalaia rocallosa que hi ha al davant i així culminem el dos cims del Turó. Aquí hi ha les restes d’una torre de guaita de vigilància de foc. Cal dir que aquesta atalaia ens ofereix la millor vista aèria de la vall d’ Arbúcies, les Guilleries, els Pirineus i les Agudes. Des del cim principal del turó no s’aprecia tan bé perquè està més tapat per la vegetació.
Comencem la baixada desfent el camí fins a Coll de Te. Un cop al coll, seguim i agafem la pista que surt a la dreta, de seguida trobem a mà esquerra la font de Prats, abundosa i ben arranjada amb una caseta al costat i una sequoia a sobre mateix de la font, seguim per la pista que ens porta a la font de Marianegra.
La font és una de les més abundoses, coneguda popularment amb el nom de “La font dels quatre raigs”, tots amb un bon raig d´aigua ben fresca.
Continuem i comencem a pujar pel costat esquerre de la llera del torrent fins a trobar el salt de la Marianegra, és un petit salt amagat en un sot de la Riera de les Truites. Cal seguir torrent amunt enmig de la zona boscosa fins al cim del salt i, seguint, trobarem el sender marcat amb fites, seguint la carena que ens porta a la font del Conill, maca però que sempre hem vista seca.
Prenem la pista del Vilar amunt en direcció al Pla de l'Espinal.
Quan arribem a un revol molt tancat a mà dreta, nosaltres deixem la pista i sense camí marcat pel mig del bosc net, arribem al camí que entre faigs ens portarà a can Trompo. Abans d’arribar ens desviem i seguint el camí que està força fresat, pel mig de la fageda trobem la curiositat d’una forca clavada en un faig, és anomenada “La Forca del Montseny”. Ja l’havíem vista en una altra ocasió però amb neu : https://ca.wikiloc.com/wikiloc/view.do?id=12423340
Tornem al camí i passant pel davant de cal Trompo seguint per la pista en direcció a Santa Fe, en un encreuament ens desviem a la dreta vorejant la riera de Santa Fe per arribar a la font del Frare.
Després de contemplar-la seguim el camí habilitat que passa a la vora de l'aparcament i pel davant del restaurant l'Avet Blau i per les tres Sequoies de Can Casades per retornar finalment a l’aparcament i donem per acabada la sortida.
Salut i bona caminada!

Atalaia del Turó de Grenys
Cal Trompo
Cim de Serra de Collsamola
Cim del Turó de Grenys (1.115 m.)
Coll de Te
Sequoies de Can Casades

• Photo of joboix

joboix Nov 21, 2017

Ruta per fer la tardor ,quan les fagedes canvien de color, el contrast de colors es espectacular vist des del Turó de Grenys.

• Photo of peremagria

peremagria Dec 3, 2017

Els colors de les fagedes a la tardor s'han d'anar a veure cada any, i com que tenim la gran sort de tenir-ne moltes, hem escollit les del Montseny, que tot i les ventades dels darrers dies en què ha caigut a terra molta fullaraca, encara hem pogut gaudir dels colors altament saturats que cada tardor ens ofereix. No quedareu defraudats de veure l'espectacle de la Font de Maria Negra amb els seus quatre raigs tot l'any abundants, i el salt d'aigua del mateix nom uns metres més amunt. Tot aquest camí és un paradís per a degustar-lo ben a poc a poc.

Podeu veure un reportatge en aquest enllaç :

JEP BOIX Dec 4, 2017

Comparteixo la vostre opinió i agraeixo les valoracions. Salut Joan i Pere!

• Photo of badaloni74

badaloni74 Mar 30, 2018

Ruta preciosa amb varietat de paisatges.
    Molt bones vistes i camí maquíssim.
    Feta amb familia ara mateix.
    Recomano fer-la o a la primavera o a la tardor, doncs tot i ser maca tot l'any en aquestes estacions deurà ser espectacular.

JEP BOIX Mar 30, 2018

Moltes gràcies badaloni74 per la teva valoració. Celebro que hagis gaudit d'aquesta bonica sortida en família.Així dóna gust compartir. Salut!

• Photo of e-Mese

e-Mese Mar 31, 2018

Gracias por la idea y por la descripción tan detallada!

JEP BOIX Mar 31, 2018

Gràcies a tu de veritat, per valorar-me-la. Salut e-Mese!

• Photo of LauraL.

LauraL. Oct 9, 2018

Impressionant i maravellosa excrusió. Molt ben detallat i explicat tot. Sort d'anar ben preparada amb el recorregut i track descaregat , ja que en algun indret la vegetació havia tapat el camí i estava complicat trobar la traça. Molt recomenable!

JEP BOIX Oct 10, 2018

Gràcies Laura, per comentar-la i valorar-la. Salut!

• Photo of cgascon

cgascon Nov 4, 2018

Una ruta molt maca per fer en qualsevol època de l'any, però a la tardor és molt bonic. La ruta està molt bé explicada i amb els PDI importants. Vam coincidir amb un altra grup que tenia aquesta ruta i tots vam coincidir en que està molt bé. Gràcies per compartir rutes així.

JEP BOIX Nov 4, 2018

Celebro que hagis gaudit d'aquesta bonica sortida. Així dóna gust compartir. Gràcies cgascon per la teva valoració. Salut!

• Photo of albert.torrent

albert.torrent Jan 27, 2019

La vam fer a finals d'estiu de 2018, encara no amb els colors de tardor. Segur que hi tornaré. Excursió molt bona per descobrir el Montseny més enllà de les rutes més conegudes. Gràcies! :D

JEP BOIX Jan 27, 2019

Sí, Albert, és una sort tenir aquests paratges tan meravellosos i poder gaudir-los! Gràcies per la teva valoració i els comentaris. Salut!