Uploaded September 24, 2014

Recorded September 2014

2.1
4.2

near Santa Coloma de Farners, Catalunya (España)

Hem deixat el cotxe a l'aparcament que hi ha a l'entrada del Parc de Sant Salvador de Santa Coloma de Farners.
Primer hem travessat el parc per entremig dels plataners fins arribar a la font picant, a la vora de la riera de Santa Coloma en un indret ben ombrívol.
Seguim un corriol i els senyals vermells i blaus i passem per una zona d'horts i vivers.
Ben aviat trobem una carretera poc transitada i enfront nostre la gorga d'en Vilà, amb el seu salt d'aigua. Continuem per la carretera i ens desviarem més endavant seguint un bocí del camí de les 10 ermites, que està senyalitzat amb marques blanques.El camí es va enfilant envoltat de sureres fins a trobar un gran castanyer.Una mica més endavant ens desviarem a mà dreta per anar cap el racó de penjacans, el camí està marcat amb cercles vermells a l'escorça dels arbres (WAY point)
Arribem de seguida al balcó de Penjacans amb una vista magnífica de tot l'entorn. Un corriol baixa de forma un xic abrupte fins arribar al primer gorg.
Anem seguint pel costat de la riera seguint unes marques color llima i arribarem al segon. A partir d'aquí el camí es complica i cal anar passant per damunt de les roques, fins i tot ajudant-nos amb les mans en algun moment. El camí no està marcat i la zona és frondosa i humida. Per fi amagat rere les parets de roca apareix el gorg del diable força bonic i inesperat.
A partir d'aquí cal tirar una mica enrera i agafar un camí que s'enfila per l'altra vessant de la muntanya. Unes marques de pintura vermella ens indiquen que cal trencar a mà esquerra per visitar el darrer gorg.
Aviat veiem el Castell de Farners on ens dirigim. Està molt restaurat i des de la torre gaudim d'unes bones vistes. Una vegada visitat baixem fins a l'ermita amb el seu parquing, la zona de barbacoes...
Tot i que volíem retornar a Santa Coloma pel pas de l'ós, de cop i volta comença a ploure i finalment optem per seguir el camí indicat des de l'ermita que tot baixant pel bosc ens retorna a la carretera, la gorga d'en Vilà i el Parc de Sant Salvador.
El recorregut és molt variat i interessant, tot i que sense el GPS pot resultar força perdedor.
Provisioning

Ermita de Farners

• Photo of jaimefa

jaimefa Jun 10, 2018

Los Gorgs no son fáciles de encontrar y después no te puedes bañar..

• Photo of urotoni

urotoni Jun 10, 2018

Sigues conscient de ón vas i les teves possibilitas.
    Per fer com matinal llarga i dinar al pueblo.
    Vigileu les marrades del track.
    Te uns parell de cuadres de boscos espectaculars.
    En arribar al gorg de diable el corriol es brut, porteu tisores per les bardisses i no sortir com tarzán després d'un mal dia con chita.

Moltes gracies per la feina.