Uploaded April 17, 2017

Recorded April 2017

1.6
3.3

near Santa Maria de Corcó, Catalunya (España)

Aquesta és una matinal per gaudir del cingles de Tavertet i del Pantà de Sau. No té gaire desnivell i és apte per a tothom, no obstant cal anar preparat amb aigua els dies de calor doncs en aquesta zona del cingle apreta molt fort i no hi ha fonts durant el recorregut.

Arribarem al punt d'inici des de la carretera de que va de L'Esquirol a Tavertet i poc abans d'arribar al quilòmetre 5 agafarem la pista que va al Mas Sobiranes. Només entrar a la pista ja buscarem un raconet per deixar el cotxe.

Comencem a caminar per la pista en direcció sud i al cap de poca estona ja comencem a tenir vistes sobre el pantà de Sau. Aquest matí la boira inundava tota la vall de Sau però es movia i a mica en mica s'ha anat aixecant provocant un espectacle preciós, doncs semblava que fumejava.

Arribarem a la casa de Subiranes, que creuarem per sota fins arribar al collet de la Creu: aquí es presenten dues possibilitats fer la ruta en sentit horari (en quin cas s'haurà de baixar el grau) o bé fer-la en sentit anti-horari (com hem fet nosaltres) per seguir la carena i tornar pel grau. Si seguiu en sentit anti-horari, el camí s'enfila una miqueta per arribar al castell de Sorerols, dels qual no en queda més que un tro´de paret integrada dins de la vegetació del turó. No obstant, us convidem a pujar al cim del turó per les vistes que té.

Poc més enllà del castell, el camí es bifurca: cal seguir el de baixada cap a la dreta que és el que ens portarà a l'ermita de Sant Miquel de Sorerols, una preciosa ermita romànica del segle XI, d'una sola nau, amb absis semicircular a llevant ornat amb arquets cecs. Aquesta ermita passà a ser sufragània de Tavertet al segle XIV arran de la despoblació de la zona provocada per la pesta negra. L'entorn és molt agradable, inclús el petit cementiri que hi ha a ponent.

Deixarem l'ermita i desfarem un xic el camí per anar a buscar altra cop la carena i seguir la ruta cap a Santa Cília entre mig d'alzines. En un revolt concret cal deixar la pista que seguim i agafar un petit corriol que baixa decidit enmig d'una vegetació plena de molsa fins que al final sortim davant de la casa de Santa Cília, avui molt ben arreglada. Cal sortir de la pista pel fet que més endavant hi ha una tanca metàl·lica que barra el pas i en canvi pel corriol l'accés és lliure.

La casa està pràcticament enganxada a les runes de l'ermita de Santa Cília que amb prou feines s'aguanten dretes. Cal que us acosteu a la punta per mirar el pantà de Sau: la vista és magnífica des d'aquí.

Deixem Santa Cília i seguim la pista que ens portarà al Noguer tot vorejarant el cingle, és la part més bonica de la ruta. Cada dos per tres hi ha miradors naturals que permeten gaudir del pantà, del Puig La Força, de la vall de Balà, del Morro de l'Abella, etc.: impressionat espectacle.

Arribats al Mas el Noguer, passarem just per davant i ens enfilarem pel camí que suaument ens portarà al Coll de la Creu i al Mas Sobiranes i des d'aquí amb quatre gambades ja serem al punt d'inici. Val a dir que tot i tornant, no hem pogut deixar de gaudir novament des del mirador de Subiranes de les maravelloses vistes.