Uploaded July 10, 2018

Recorded July 2018

1.6
3.2

near Sant Llorenç de Morunys, Catalunya (España)

Bonica ruta panoràmica pels entorns de Sant Llorenç de Morunys.

Iniciem el trajecte als afores, a l'ermita de Sant Serni del Grau, on es pot deixar el cotxe. Després d'uns metres d'asfalt, prenem un petit sender a la dreta, que ens fa pujar i tornar a baixar a la pista asfaltada més endavant. Poc després, prenem novament un camí a l'altre costat de la pista i comencem a pujar pel bosc, dirigint-nos cap al Tossal de Vall-llonga: el camí ens va oferint vistes progressivament més espectaculars de les muntanyes de la zona, destacant la Serra de Port del Comte al nostre Nord-Oest i la Serra de Busa, amb el bonic pantà de la Llosa de Cavall als seus peus, a la banda Est. Les millors vistes s'obtenen en el punt més elevat de la sortida, el Tossal de Vall-llonga, magnífic mirador natural de la zona. Després de prendre les fotos de rigor des del Tossal i de divisar el punt final de la ruta, el Santuari de Lord, ubicat just a sobre d'una mola situada a la banda Oest (Mola de Lord), iniciem un descens cap a la seva base, alternant pista pedregosa i corriol.
Una vegada tornem a enllaçar amb la pista asfaltada, arribem ràpidament a la Mola de Lord, a la qual donarem la volta circular seguint el camí assenyalat a l'inici: comencem l'ascensió per l'inclinat Grau de Lord (podem pujar per graons o rampa), que va oferint progressivament bones panoràmiques del Port del Comte, la Llosa del Cavall, la Serra dels Bastets i la Serra de Busa, fins arribar al punt més alt de la mola, on s'ubica el santuari del segle XIX, en un bonic paratge. Des d'aquí, prenem un camí assenyalat com a "camí de Sant Jaume", que ens porta fins el Grau de Sallord: just a sota, hi trobem un mirador amb, novament, fantàstiques vistes de la Llosa del Cavall i la Serra de Busa. El camí de retorn cap a l'aparcament del Santuari s'enfila novament entre un bosc d'alsinzes, boixos i pi roig.
Des d'aquí, tornem ràpidament cap al punt de partida de la ruta seguint la pista asfaltada (trobant la refrescant font de Sant Isidre pel camí).

• piñol Jul 17, 2018

Molt macó tot. Gràcies Vicens.