Uploaded August 23, 2019

Recorded August 2019

1.3
2.5

near Llafranc, Catalunya (España)

Sant Sebastià de la Guarda -Font dels Ermitans - Puig dels Frares - Cala Pedrosa - Tamariu 2019-08-23 9:58

Aquest matí he tingut sort, i les tres “nenes” de casa han acceptat anar plegats a fer un tram de costa entre el Far de Sant Sebastià i Tamariu, els he promès que era fàcil, que veurien el mar i que a Tamariu es podrien banyar tranquil·lament mentre tornava a buscar-les amb cotxe a Tamariu.

La veritat és que el camí d’anada passa per un corriol que (tot i no ser perdedor) té molt de sauló, molta sorra de l’erosió de la roca, i molta pinassa, per això no deixa de ser un xic relliscós i donat que passa per llocs amb un fort desnivell i al costat de cingles que arriben al mar, cal fer molta atenció -així queda dit per qui ho vulgui fer-. En aquests moments hi ha alguns llocs equipats amb una senzilla corda, però quan es facin malbé quedaran alguns trams molt exposats.

La tornada l’he fet pel GR92, doncs és més ràpida i de bon fer. Així teniu dues alternatives, una a ran de costa que cal anar ben calçat i una altre més senzilla, tot i que sempre és aconsellable anar amb calçat de senderisme (i no amb xancletes com alguns caminants turistes que sembla que van a passejar, qualsevol dia hi haurà una desgràcia).

Ens hem aturat a veure algun dels punts d’interès del conjunt monumental de Sant Sebastià de la Guarda: els seus miradors, la torre de guaita, les restes del poblat ibèric, l’ermita de Sant Sebastià, la capella de Sant Baldiri, el salt de Romaboira...

El dia ens ha acompanyat, sol amb un xic d’aire. A l’anada fins a Cala Pedrosa tan sols ens hem creuat amb un caminant a sota mateix de les Vinyes d’en Gervasi. A partir de Cala Pedrosa, és una corrua de persones a munt i a vall, com si fos un passeig.

El matí següent hem fet el mateic camí (Sant Sebastià - el Cau - Puig dels Frares - Cala Pedrosa - Tamariu 2019-08-24 9:30) amb barca a ran de costa.

Salut i Cames!!

Mirador Far Sant Sebastià

23-AGO-19 10:02:26
Castle

Torre de Guaita (Sant Sebastià)

23-AGO-19 10:12:44

23-AGO-19 13:22:36

• Photo of cramgi

cramgi Jan 5, 2020

Bona ruta de camí de ronda, encara que només hem arribat fins a Cala Pedrosa. Molt millor el tram d'anada resseguint la costa que passant pel GR.

• Photo of capita haddock

capita haddock Jan 5, 2020

Sí cramgi, gràcies per compartir el teu comentari, és una opció molt entretinguda i amb boniques vistes!!!