Uploaded December 31, 2019

Recorded December 2019

1.7
3.5

near Orís, Catalunya (España)

Sortida. La caminada comença a 1,5 km de St. Genís d'Orís, venint de la C-17.

El trajecte transcorre en diversos trams pel PR-54. La ruta comença amb pujada sostinguda fins a St. Salvador de Bellver, on és recomanable fer una parada per visitar l'església i el mirador. Després el camí és en gran part descendent i té com a particularitat haver de fer dues anades i vingudes per visitar la balma de Serinyà i la font de les Donzelles. La font de l'Horta, ja al final de la caminada pot estar força enfangada.

Aquesta sortida serà especialment atractiva en un dia sense boira, cosa que no hem tingut nosaltres; St. Salvador -ara en molt bon estat de conservació i manteniment- és un punt interessant i el més panoràmic de la passejada. Altres llocs interessants són també la balma de Serinyà, el forn de Calç -indicat amb rètol explicatiu- i la font de les Donzelles, indret especialment bonic si hi ha hagut pluges recents, ja que això pot afavorir que baixi aigua per la riera de Talamanca.

Els punts d'aigua són sense garantia sanitària.