Moving time  3 hours 23 minutes

Recorded February 2019

1.3
2.7

near Gallifa, Catalunya (España)

Sortida per fer un altre 100 cims, el de Sant Sadurní de Gallifa, al Vallès Occidental.
Aparquem el cotxe just en el Km 11 de la carretera BP-1241, i comencem a caminar amb la vista de la impressionant Mola de Gallifa.
Passem un primer tram de bosc amb marques grogues i blanques però tot seguit desapareixen i a tota la resta del camí no hi ha cap mena de senyalització fora d'algunes fites de pedra en el trencant dels corriols que hem anat seguint. Dit això, el camí no té pèrdua, està ben fressat i només cal estar atent a les fites i al sentit comú.
Després de passar pel primer tram de bosc entrem a una ampla pista que sembla feta recentment i que ens porta a la Masia de La Roca. Just abans d'arribar a la masia trenquem a l'esquerra i seguint encara uns pocs centenars de metres de pista ens endinsem finalment al bosc per un petit corriol que puja ràpidament fent ziga-zagues.
Quan portem un km de pujada constant, el camí s'aplana i fem aproximadament un altre km en sentit Nord per un sender molt bonic i totalment pla. Quan s'acaba aquest tram tornem a pujar força verticalment fins a arribar a una pista. Just abans hi ha un mirador.
Seguim la pista aproximadament 400 metres que ens farà donar la volta de Nord a Sud i la deixarem (fita de pedra) per enfilar l'últim tram de corriol fins al cim.
Abans d'arribar-hi hi ha un parell de miradors amb excepcional vista dels entorns.
Al cim hi ha l'ermita de Sant Sadurní que tenim la sort de poder-hi entrar perquè estan fent obres a la casa adossada i el propietari en té la clau.
És un altre 100 cims de la FEEC, de 942m. i com de costum, no ens defrauda.
Després de la visita seguim per corriols que ens baixen ràpidament durant un km fins arribar a una pista que ens conduirà per tota la banda sud de la muntanya fins a retrobar-nos amb el camí de pujada, i ja només caldrà seguir fins al cotxe.
Qualifico la ruta de Moderada per alguns trams força verticals però sense cap dificultat.
Parking

Inici i fi

Marques només a l'inici del camí.

No hi han marques en tot el recorregut, només fites de pedra.

Gir a l'esquerra.

Sender a l'esquerra

Serrat Punxegut

Mirador de Sant Sadurní

Sant Sadurní de Gallifa, 942m. - 100 cims.

Creuem pista.

Cruïlla de camins, esquerra

Corriol a la dreta

Entrem a pista, dreta.

Deixem pista, corriol a l'esquerra

Cruïlla de camins, seguim a la dreta per la pista.

Pista a l'esquerra

Acaba pista, corriol a l'esquerra per recuperar el camí de pujada.

Enllacem amb el camí de pujada