Uploaded November 4, 2016

Recorded October 2016

2.1
4.1

near Sant Privat d'en Bas, Catalunya (España)

INTRODUCCIÓ
És una sortida fàcil amb els següents atractius:

• Les vistes de la serralada del Puigsacalm des del nord. I el seguit de muntanyes que tanca la vall

• Veure Plana Llonga. Singular pel lloc on es troba.

• Preciosa fageda pel costat de Riudaura.

• Fer un bon tros del camí marcat com a Ral de Sant Privat d'en Bas a Riudaura.

NOTES SOBRE LA SORTIDA

• Deixem el cotxe al pàrquing de Sant Privat d'en Bas. Entrem i creuem la seva plaça. Trobem el punt d'Itinirannia de Sant Privat d'en Bas. Seguirem un bon tros el camí que va cap a Riudaura.

• Passem per Valentí, el desviament a la Canova, no creuem la palanca, El Gutlló, arribem a la zona de ca l'Amat on el camí, ben marcat, gira cap al nord.

• El lloc marcat com a: "Compte el camí va a l'esquerra", nosaltres ens hem equivocat i hem hagut de recular, es veu en el track. Passem Puig Gros i Coll de Gorners, cap problema.

• A partir d'aquí s'ha d'anar molt en compte amb les marques. en definitiva s'hauria de seguir la carena per arribar a Plana Llonga. I passar aquesta per la dreta, nosaltres ho hem fet per l'esquerra. La continuació està just a l'altre costat, per la part més alta de Plana Llonga. Està marcada l'entrada al bosc.

• Ràpidament trobem una tanca que no hem de creuar. La seguim tot passant per Puig de la Guarda i arribem al coll de Sesrovires on hi trobem la carretera de Sant Privat a Vidrà.

• La seguim fins que el track ens porta a entrar a una carretera de carro per la vessant de Riudaura. Aquí hi ha una fageda excepcional i ara es tardor: molt agradable. Més endavant en un revolt deixem el camí d'Itinerannia que ens portaria a Riudaura i també per camí ample girem a la dreta.

• Passem el Macià, arribem un altre cop a la carretera. La seguim poca estona i ara pel costat dret la deixem per un camí que està ben fresat.

• Més endavant deixem un camí a l'esquerra que ens portaria a la part baixa de Sant Privat, i continuem cap al Veïnat de Dalt. Abans d'arribar-hi hem trobat un indicador de Camí Ral.

• Seguim el camí fins trobar el camí que havíem passat el matí i d'aquí tornem a la sortida.

GRAU DE DIFICULTAT

L'índex de dificultat IBP (veure INDEX IBP) dóna un valor de: 68. En podeu veure els detalls a: Anàlisis complert de la ruta

Sortida

Punt d'Itinerannia: Sant Privat d'en Bas

Punt d'Itinerannia: La Canova Riu Gurn

Camí Cal Amat

Camí_Cal_Amat

Compte el camí gira a l'esquerra