Uploaded April 30, 2016

Recorded April 2016

2.3
4.5

near Sant Privat d'en Bas, Catalunya (España)

Ruta entre la boira i una mica plujosa per la ombrívola i humida comarca de la Garrotxa. Sortint des del Àrea recreativa dels Pins de Sant Privat d'en Bas, al municipi de la Vall d'en Bas, remuntem les rieres del Gurn i de Gorners creueant un parell de cops la riera per veure algun gorg interessant, per després assolir en evident pujada el mas de Can Freixeneda travessant boscos de freixes i faigs. Un cop allà anem a buscar les Escletxes de la Freixeneda o les Clapisses, autèntic laberint fantasmagòric entre esquerdes, roques i un coixí de fulles que ens recordarà a autèntics paissatges juràsics. Deixarem enrera les escletxes per dirigir-nos en baixada cap al Coll de la Creu de Freixeda, un camí complicat degut a la pluja, el pendent i el fang al llarg de tot el camí fins arribar a la riera de Sallent i el seu espectacular salt. Continuarem baixant pel camí dels matxos fins passar pel mirador del Salt i més avall caminarem per la Baga de les Olletes fins arribar al punt de partida.
Parking

Fageda

Tree

Freixe monumental

Coll de la creu de la freixeneda

Vista panoràmica de la Boira d'en Bas

Waterfall

Salt de Sallent

Mirador del Salt de Sallent

• Photo of Manel_49

Manel_49 May 11, 2016

Bona descripció. Nosaltres la vam fer en un dia clar i la vam gaudir. Molt recomanable anar amb GPS per trobar Les Escletxes. Els gorgs, les vistes i els plants de la part superior fantàstics. La baixada fins La Creu de la Freixeneda una mica exigent. El Salt del Sallent amb aigua espectacular. Salut i Cames!