Uploaded December 23, 2014

Recorded December 2014

1.7
3.4

near Sant Privat d'en Bas, Catalunya (España)

És una excursió preciosa. He seguit una similar d'en JEP BOIX. els punts d'interès són:
Gorgues de la riera de Gorners
La Freixeneda, els seus prats i rasos
Les Escletxes
Salt del Sallent
Descripció

Inici
Desviament
Fins que no arribem al marge esquerra (en el sentit de les aigües) de la riera de Gorners el camí és perdívol. Fa falta el GPS, per això hem fet el comentari en el punt anterior d'arribar aquí per un altre camí més fàcil. A partir de la riera de Gorners el camí és ben fresat. Passem per la Gorga de Can Amat i seguim amunt.
Gorga Blava
En aquest punt creuem la riera i seguim el camí ben fresat.
Serrat del Pont
Canvi de Carena
Arribem a una fageda on canviem de carena.
Freixeneda
Desviament a les Escletxes
Escletxes
Rasos de Freixeneda
Creu de Freixeneda
El Sallent
Encreuament
Arribada
Tot seguint el camí arribem a l'inici. No hi ha perdua
Inici Seguim el camí cap al salt del Sallent per les escales. Arribem a un desviament, està poc indicat sobre el terreny. Hi ha una placa de registre d'aigua. Però us heu de guiar pel GPS. El camí no és fressat. Em queda el dubte de si anant fins al desviament del Salt del Sallent i en lloc d'agafar-lo seguir el camí ample cap a la dreta s'arribaríem al mateix lloc més endavant després de creuar la riera del Sallent i la dels Gorners.
Desviament Fins que no arribem al marge esquerra (en el sentit de les aigües) de la riera de Gorners el camí és perdívol. Fa falta el GPS, per això hem fet el comentari en el punt anterior d'arribar aquí per un altre camí més fàcil. A partir de la riera de Gorners el camí és ben fresat. Passem per la Gorga de Can Amat i seguim amunt
Gorga Blava En aquest punt creuem la riera i seguim el camí ben fresat
Serrat del Pont Fins aquí hem anat seguint la riera. Es veuen diferents gorgues, el camí és bonic pel riu. D'aquest put en surten dos camins. Un el camí del Bot que puja a la Freixeneda i l'altre és el camí dels Pescadors que segueix la riera. Nosaltres ens desviem a l'esquerra cap a la Freixaneda. Deixem la riera.
Canvi de Carena Arribem a una fageda on canviem de carena.
Freixeneda Arribem a la casa. Hi ha un freixe preciós.Veiem la vall de la riera de Collfred o de Santa Magdalena, segons el plànol que mirem. Cap al nord, a l'altre costat de la vall hi veiem unes cases. Crec que és els Plans, ara casa rural. Pel costat hi ha una carretera, és la que va de Sant Privat a Vidrà.
Desviament a les Escletxes Per aquest voltants deixem el camí d'Itinerannia que hem seguit i que ens portaria a Collfred i ens endinsem tot pujant a la fageda. Aquest és un altre punt perdívol perquè no hi ha camí fresat. El GPS és fa imprescindible.
Escletxes Un punt molt singular. Es tardor i a terra estar ple de fulles. Les formes de les roques es espectacular. Per l'esquerra de les escletxes a la mateixa fageda hi ha un pseudocamí que a la sortida de les escletxes agafem.
Rasos de Freixeneda Al sortir e les escletxes seguint el trac arribem Els Rasos de Freixeneda. Són uns prats molt agradables. Pugem a la part més alta, que sense ser un pic és el punt més alt de l'excursió. Uns 1344 metres Des el punt més alt baixem a la Creu de Freixeneda. Aquesta baixada és difícil doncs és molt costeruda.
Creu de Freixeneda No hi veiem la Creu. Aquest és un encreuament de camins. El camí que seguirem està marcat d'Itinerannia i va cap El Salt del Sallent, no ho diu, és seguir al front tal com arribem. El de l'esquerra va a la casa de la Freixeneda, s'hi podria arribar en 4x4. Si anem fins a un revolt veiem la casa. Si anéssim cap a la dreta (tal com arribem) seguiríem un camí ample que ens portaria al Coll de Ciuret o Siuret segons els plànols.
El Sallent Arribem a les envistes de la casa del Sallent. Més endavant trobem les indicacions que ens marquen el camí de Sant Privat pel Camí dels Matxos o bé directament a Sant Privat, que és el camí de les Escales. Nosaltres decidim anar per aquest últim. Passem una porta.
Encreuament Aquest camí té l'atractiu de baixar amb vistes sobre el Salt del Sallent. Està ben fresat. És molt costerut però disposa de cordes en els punts més difícils. Les vistes del salt són espectaculars. Tenim la sort que en el salt hi ha molta aigua. Anem baixant fins arribar a la riera. Aquí s'ha de creuar doncs el camí segueix a l'altre costat.
Arribada Tot seguint el camí arribem a l'inici. No hi ha perdua