Uploaded January 3, 2019

Recorded January 2019

1.9
3.8

near Sant Pau de Segúries, Catalunya (España)

Via Romana del Capsacosta.-

La Via Romana del Capsacosta, va ser probablement un ramal de la Via Augusta, vinculat a la Via Annia, que des de Figueres anava cap a la zona de la muntanya, que després de travessar la plana de Bianya s'enfilava pel Capsacosta, per continuar cap al coll d'Ares i tornar a enllaçar a la Gàl·lia.

Hi ha trams en que és conserven les lloses i empedrats, en força bon estat, donant idea de la magnitud de tota l’obra, en la que encara s’hi poden veure amb força detall, la simètrica col•locació de les pedres que conformaven el paviment, els marges amb grans carreus, els desaigües, els guarda-rodes, les parets de pedra formant murs de contenció del traçat, les marrades on els carruatges podien fer els girs amb més facilitat, etc.

La via romana està declarada bé cultural d’interès nacional, que està convenientment senyalitzada i convertida en un recorregut museïtzat, on hi trobarem explicacions al llarg de tota la via. La visita és un agradable i fàcil recorregut, essent, el tram més interessant, el del sector de llevant, entre Sant Salvador de Bianya i la Collada de Capsacosta.
Parking

Final Via Romana

• Photo of pilareta

pilareta Mar 11, 2019

Hem fet la ruta. La primera part, fins S Salvador, és molt confusa i cal seguir el gps a cada moment per no perdres. Just abans de Sant Salvador s'ha de saltar un portal de finca, cosa a tenir en compte si aneu amb criatures o gent gran. Jo la qualificaria de dificultat moderada, no fàcil.

• Photo of erill

erill Mar 11, 2019

Gràcies pel comentari i per les apreciacions, que poden ser adients pels interessats en fer la ruta.