Coordinates 1900

1.5
2.9

Viewed 2067 times, downloaded 79 times

near Riells del Fai, Catalunya (España)

(09-12-2014) Sortim des de l'aparcament que hi ha a la punta del passeig de Mn. Jaume Plans, a la cruïlla del Regassol.

Pugem per aquest passeig fins al centre de Riells, passem pel costat de l'església i sortim a la carretera, on hi ha un pal indicador. Seguim per la carretera i a uns pocs metres trobem un altre pal indicador.

Aquest pal ens indica que per anar cap al camí del Cingle, seguim recte per la carretera, però nosaltres anem pel carrer Vall de Ros, que és una mica més curt.

Un cop al trencant (hi ha pal indicador) deixem el quitrà i enfilem el sender que passa a tocar el Paller del Boll i planeja tot tornant en direcció a Riells, fins que trobem el camí a la nostra dreta del grauet de l'Ullar, que puja fins a trobar el GR 5 (camí força fresat, hi ha una fita al començament i alguna altra fins al GR)

Seguim el GR cap a l'esquerra i quan portem uns 2,5 km, arribem a la bandera que hi ha just a dalt de Sant Miquel (excel·lent mirador) baixem fins al Rossinyol, el creuem i entrem a Sant Miquel del Fai, pel pont i el pas de la Foradada, on hem deixat el GR (recinte tancat els dies feiners, hi ha una foto amb l'horari)

Baixem pel camí senyalitzat cap a Riells, deixem la cruïlla del camí que es dirigeix a la Font Fresca pel camí del Cingle, passem un tros de camí empedrat i arribem a les torres de la Madella, on el sender es converteix en pista.

Seguim uns metres fins la primera cruïlla, que d'anar rectes aniríem directes a Riells. Nosaltres anem a la dreta, passem per davant de la casa de la Madella, el molí de la Madella (en ruïnes) i arribem al riu Tenes, on anem cap a la dreta uns metres fins al gorg d'en Jeroni.

Tornem del gorg passem per la font i el plàtan de la Pineda, hi ha una escala que no agafarem, que puja al restaurant de la Font de la Pineda i seguim per la pista.

Passem per l'entrada al recinte del restaurant, passem per la Pineda, el molí de la Pineda i arribem al Regassol on tenim el cotxe just a l'altre cantó de la carretera.

**A l'hora d'anar-nos hem quedat aïllats pels arbres caiguts a les carreteras a causa del vendaval. Com que anava per llarg hem aprofitat per anar a dinar al restaurant de la Font de la Pineda.(menu de 10€ collonut)**

Érem en Joan, en Martí, en Tomàs i dos Peps.