Uploaded December 2, 2013

0.7
1.5

near Vallverd de Queralt, Catalunya (España)

Curta però bonica ascensió al cim del Montclar.
Sortim del Km 4 de la carretera TV-2015, al Coll de Puig de Gaigs. Deixem el cotxe a l'entrador de la pista i comencem a seguir-la en direcció Est. Després d'un kilòmetre i mig de pista aproximadament. Trobem el Coll del Bosc del Maiet, punt de confluència de diferents pistes. Allà hi trobem un cartell indicador de l'ermita. Agafem el sender que trenca a la dreta i anem en pujada suau fins al collet de la Cogulla de 926mt. Fins aquí hem seguit les marques del PR-C 21, ara trenquem a la dreta i seguim carenejant cap a l'ermita que ja la podem veure a la punta de la muntanya. Anas de l'ermita trobem les restes del antic castell de Montclar., edificat ja a principis del segle XI, tan sols en resta la fonamentació d’una torre circular, edificat ja a principis del segle XI, tan sols en resta la fonamentació d’una torre circular.
A l¡atre costat ja podem veure l'ermita de Sant Miquel de Montclar. Es tracta d’una petita església romànica, segurament la mateixa que posseïa el castell, d’una sola nau amb coberta de volta de creueria, absis semicircular a llevant i campanar de cadireta als peus de la nau. Es troba situada enmig de la carena del Montclar i dedicada, com gairebé totes les esglésies dels castells de la Reconquesta, a Sant Miquel. Ha sofert diverses modificacions i darrerament ha estat restaurada.
Ja només resta resseguir la sendera cap al sud, carenejant fins a trobar el vèrtex geodèsic del Montclar.
La tornada pel mateix camí. Bona ascensió!
Mountain pass

Ermita de Sant Miquel de Montclar

Castell i ermita

Cim del Montclar

Panorama des del cim del Montclar

• Photo of Antonieta Freixas

Antonieta Freixas Nov 11, 2015

Una ruta preciosa, em va encantar fer el cim i poder gaudir de l'ermita de Sant Miquel i la torre de guaita. Realment màgic

• Photo of Antoni Martin

Antoni Martin Jun 10, 2019

Ruta sencilla i senyalitzada correctament. L'Esglesia molt bonica