Uploaded May 4, 2017

Recorded May 2017

1.1
2.1

near Espot, Catalunya (España)

Recorregut clàssic des del pàrquing on deixen els 4x4. Comencem vorejant la banda dreta de l'estany fins que trobem un caminet a mà dreta que ens porta al salt d'aigua de Ratera. Davant nostre gaudim de vistes magnífiques del llac i els Encantats amb la seva silueta característica.
Del salt d'aigua surt un caminet a mà dreta que ens condueix pel mig del bosc fins a trobar la pista que utilitzen els 4x4 per arribar a la zona de Ratera i el refugi d'Amitges. Seguim la pista a mà esquerra fins arribar a un pont, l'indret és molt bonic amb el riu que va formant petits salts d'aigua.
Una mica més endavant arribem a l'esplèndid estany de Ratera, aquests dies ben nevat.
A partir d'aquí decidim seguir la pista per damunt la neu fins arribar al mirador, amb vistes espectaculars sobre l'estany, els Encantats i tota la vall. Encara hi ha molta neu i seguir fins Amitges ens sembla complicat.
Per tornar hem anat baixant per la pista sense desviar-nos.
Es tracta d'un recorregut clàssic i poc exigent, no té pèrdua, ni grans desnivells. El paisatge és impressionant, no és d'estranyar que a vegades resulti una ruta una mica massa concorreguda. Fer-la quan encara queda neu i es comença a intuir l'arribada de la primavera és tot un luxe.
En resum, un recorregut molt recomanable i per a tots els públics.
Parking

09 Mirador

• Photo of De paseo

De paseo Nov 6, 2018

Bonita ruta pero la primera parte con muchísima gente y le quita el encanto al lugar.
    Para subir tuvimos que esperar en espot más de 45 minutos, para el que la quiere hacer yo recomendaría subir a pie desde el parking si está abierto (el día que fuimos estaba cerrado por hielo, o eso decina) vaya negocio tiene montado con los taxis...es lo que menos nos gustó de todo, he pensado en comentarlo aquí por si altquiere hacer la ruta y no sabe cómo va el tema de los taxis 4x4 ....