Uploaded February 9, 2015

Recorded February 2015

1.1
2.2

near Premià de Dalt, Catalunya (España)

Aquesta excursió segueix la ruta de l'Esquirol , senyalitzada per la Diputació de Barcelona al Parc de la Serralada Litoral. Sortint de Premià de Dalt puja al punt més alt de la carena, l'ermita i font de St Mateu, puja per enmig d'un bosc de pins pinyers, on es ben facil veure algun esquirol, d'aquí el nom de la ruta.L'ermita de St Mateu està documentada des del segle X i durant els segles XVI i XVII fou habitada per ermitants. Es d'origen romànic i sorprén la seva petitesa, l'accés es per una graonada semicircular, al costat té adossada l'antiga casa dels ermitans. Iniciem la baixada també per zona boscosa amb vistes esplendides de l'entorn a l'arribar novament a l'asfalt ens desviem a l'esquerra per visitar el poblat Ibèric de la Cadira del Bisbe jaciment descobert el 1929 i datat dels segles V-I aC avui declarat BCIL.

Can Bernadó

Clàssica volta a Sant Mateu. Les vistes durant la baixada son molt bones

• Photo of josepcastells

josepcastells Feb 11, 2015

Certament homer_man, les vistes són molt bones, tot i que nosaltres vam trobar un dia anticiclònic i calitjós, però aixís i tot en vam gaudí.

• Photo of Bruga_

Bruga_ Nov 23, 2016

El diumenge vam fer aquesta ruta. És una ruta fàcil de seguir, amb poc desnivell i bones vistes del mar i els pobles de la costa. La ruta va ser també molt agradable, perquè no feia gens de calor i això sempre s'agraeix.
    Una ruta 100% recomanable per fer amb nens.
    Moltes gràcies Josep per crear el track.

• Photo of Aaaaalba'

Aaaaalba' Sep 3, 2017

Fácil de seguir y mayoría de pistas anchas en buen estado. La hemos hecho en sentido contrario al track, la primera mitad es de bastante pendiente (en terreno no complicado) para después ir descendiendo entre los pinos.
    Gràcies per compartirla!

• aizquier Apr 29, 2019

Molt fàcil de seguir. Alguna pujada amb bastant pendent però poca dificultat ja que les pistes són amples.

• Photo of josepcastells

josepcastells May 2, 2019

Gràcies aizquier pel comentari, celebro que us hagi agradat