Uploaded May 1, 2016

Recorded April 2016

3.9
7.7

near Sant Martí Sarroca, Catalunya (España)

CAT, CAST.

Sortida desde Sant Martí agafant el camí antic de Vilafranca, convina terra i pista asfaltada passant per la Bleda, antiga torre de l´aigua, complex acuatic zona esportiva, inici Balcó de les Clotes, Muntanya de Sant Pau, Pacs del Penedés, seguím per pista asfaltada dirección Vilobí del Pds, abàns d´arrivar girém a l´esquerra dirección al Mas de Can Carbó, travessem les cadenes 2 cops i arrivem als pèlegs de Vilobí. seguím pista de terra fins arrivar a la carretera de la Rovira Roja, baixém pel dret fins a pasar per l´antiga torre de l´aigua, travessem carretera de Sant Martí pujant per el barri de la Serra de d´alt i arrivada al inici de la ruta.

CAST.
Salida desde San Martí tomando el camino antiguo de Vilafranca, combina tierra y pista asfaltada pasando por la Bleda, antigua torre de agua, complejo acuatico zona deportiva, inicio Balcó de las Clotes, Monte de San PaU, Pacs del Penedés, seguido por pista asfaltada dirección Vilobí del PDS, antes de llegar giramos a la izquierda dirección al Mas de Can Carbó, cruzamos las cadenas 2 veces y llegamos a Pèlegs de Vilobí. Seguimos por pista de tierra hasta llegar a la carretera de la Rovira Roja, bajando entre la carretera de la Rovira y Cal Miret hasta pasar por la antigua torre de agua de Sant Martí, cruzamos carretera iremos subiendo por el barrio de la Serra de d´alt y llegada al inicio de la ruta.

Mas Rabell, masía Fontenac

Las variedades cultivadas en la histórica finca de Mas Rabell de Fontenac, una antigua masía donde se destilaban ya los primeros brandies en el siglo XIV siguiendo las fórmulas secretas de Arnau de Vilanova, son la base del Fontenac, un brandy muy elegante.

Mas Teuler

Can Toful

Allotjament rural, al barri de la Bleda
Building of interest

Caves Rovellats

LA TERRA, LES PERSONES, EL CAVA A Rovellats elaborem vins i caves a partir del raïm que veremem a les nostres pròpies vinyes. I això és així des de fa més de tres generacions. Després, arrecerat en el nostre celler just sota la Masia del Segle XV, s’espera pacient fins que arriba l’hora d’acompanyar la felicitat de persones exigents i sensibles que busquen la perfecció en els detalls. Descripción La finca Rovellats se encuentra documentada desde principios del siglo XIV como toponímico situado en la orilla de un meandro de la riera de Pontons, en las proximidades donde este curso de agua desemboca en el río Foix. Consta de varios edificios con vestigios arquitectónicos medievales rodeados por un jardín modernista y todo el conjunto está rodeado de viñedos. En cuanto a la elaboración de cavas y vinos, hace tres generaciones que la misma familia trabaja las 210 hectáreas de viñedo de la propiedad, donde cultivan las variedades blancas chardonnay, macabeo, xarel·lo y parellada y las tintas monastrell y tempranillo, con las que se autoabastecen para toda su producción. La visita a la finca Rovellats incluye la masía originaria del siglo XV, la capilla de la Virgen de Montserrat, el museo, las colecciones de carteles modernistas y botellas antiguas, la bodega de vinificación y las cavas subterráneas a doce metros de profundidad, pensadas bajo una concepción arquitectónica radial única en nuestro país. Un aperitivo con degustación sirve de inmejorable clausura al recorrido. Horario visitas A concertar Teléfono para pedir hora de visita 934 880 575
Ruins

Torre de l´aigua de La Bleda

Tot i que el nucli de la Bleda pertany al municipi de Sant Martí Sarroca, la torre de l'aigua, situada al costat de la riera, però a l'altra banda, és dins el terme de Pacs. Feta amb maó vist, és un notable exemple d'arquitectura industrial, construït l'any 1923.

Zona esportiva de Vilafranca del Penedès

Balcó de Les Clotes, Inici Camí Sant Pau

Camí molt fácil de fer i molt macu, durant el recorregut trobareu información de les varietats de vinyes que ens trobarém-
Picnic

Ermita de Sant Pau

La Muntanya de Sant Pau és una serra situada al municipi de Vilafranca del Penedès a la comarca de l'Alt Penedès, amb una elevació màxima de 302 metres. La capella de Sant Pau, situada a la dita muntanya, és datada a l’any 900. En els documents també és anomenada Sant Pau de Vallmoll. Aquest nom li ve de les aigües que hi havia al seu peu i que envoltaven part de les Clotes. Altres topònims de la zona també deriven del mateix aspecte: el Castellmos, situat a la muntanya de Sant Jaume, la creu de Vallmoll. Per tant, Sant Pau protegia de la pesta que originaven les aigües de les Clotes. El nom d’ermita ja el trobem en els documents a partir de la mateixa data. L’any 1489 l’ermita de Sant Pau és situada a la Roca, podem suposar a dins de la roca com l’actual. No és fins el segle XV que les terres, vinyes i oliveres situades en aquesta muntanya, se situen a la muntanya de Sant Pau. En els temps anteriors s’anomena la muntanya de Pacs. Era el camí per on s’anava a la població de Pacs del Penedès i Sant Martí Sarroca. Els castlans de Vilafranca arriben a ser durant el segle XIV i XV senyors de Pacs i de Sant Martí Sarroca. Si a més sabem que l’única entrada del castell dels castlans estava situada en direcció al camí que anava a la muntanya de Pacs, l’actual carrer de Sant Pau, s’entén la seva preferència pels pobles que eren més a prop del seu castell. També una de les vies més importants derivades de la Via Augusta passava molt a prop de la muntanya: era l’anomenada Via Mercadera. Moltes masies estaven situades a prop d’aquesta via: Masia de les Clotes (Sant Martí Sarroca), Masia Mercadera (Pacs del Penedès)...l’any 1366 un camí del castell dels castlans es dirigia al camí reial que va a Pacs del Penedès. L’any 1324 el rei autoritza als jueus de Vilafranca situar la seva segona sinagoga a la muntanya de Sant Pau, el barri dels jueus situat davant de l’església de Santa Maria era ja massa ple i no es podia fer altra sinagoga. L’any 1392 hi ha una inspecció reial a l’ermita i mana que la sinagoga del jueus de Vilafranca situada en aquell indret passi als ermitans de Pacs. Les joies de la sinagoga també passaran als ermitans. Ho demanen els ermitans Domingo Pallares i el frare Jaume que volen residir en la cel·la que hi ha situada a la muntanya de Pacs.

Pacs del Penedès

Pacs del Penedès és un municipi de la comarca de l'Alt Penedès. S'estén a l'esquerra del riu Foix, que en forma el límit occidental. Drena el terme també la riera de Llitrà (dita també riera de Pacs). És accidentat pels turons de Sant Pau (302 m alt), que el separen del terme de Vilafranca. Pacs del Penedès celebra la seva festa major el mes d'Agost i la festa major del barri l'Agrícola al Juliol. La població es distribueix en diferents barris: L'Agrícola, Rectoria, Pla de Cavalls, El Salinar i La Serra. Es tracta d'un terme petit i bàsicament agrícola. En el seu terme municipal estan les instal·lacions del Club Tennis Vilafranca.
Ruins

Refugi aèri Vilobí del Pds, Caves Loxarel

Els límits de la DO Penedès són per a Loxarel una garantia a l’hora d’expressar les característiques dels seus vins. Ubicat a la finca de Can Mayol, al celler conservem l’antic refugi antiaeri que els republicans van construir sota l’aeròdrom de Vilobí del Penedès, durant la guerra civil espanyola. Aquest refugi es va convertir en la base de l’actual cava de Loxarel i és un dels espais més emblemàtics de la finca i on descansen els escumosos més preuats. La seva importància històrica queda reflectida en el recull de punts d’interès històric dels Espais de la Memòria que va marcar el Memorial Democràtic al Penedès durant els anys 2000. En una de les dues entrades del refugi —actualment en desús— hi consta l’explicació històrica amb algunes fotografies dels avions i els soldats que hi havien operat, i mapes antics del que va suposar aquesta construcció. Un cop acabada la guerra, els avantpassats de la família Mitjans van decidir salvar l’edifici de ser enderrocat, i al cap dels anys, Josep Mitjans el va fer servir per deixar descansar les primeres 1.000 ampolles d'escumós que serien la llavor de l’actual empresa. En aquest moment, el refugi antiaeri és l’espai on descansen els millors escumosos de la casa El raïm que fem servir a Loxarel per elaborar els nostres productes prové de la finca de Can Mayol, i de les finques que la família Mitjans Nin tenim al Pla de Manlleu, la part més alta de la DO Penedès. El raïm d'alçada és el responsable d'algunes característiques dels vins del celler. Conscients de la creixent demanda de visites i activitats relacionades amb el món del vi a Catalunya i del potencial que el Penedès té com a destinació enoturística, a Loxarel obrim les portes del celler, la cava i el refugi, en cites concertades. Amb esperit acollidor, la família Mitjans Nin volem fer partícips els visitants i clients de la particular filosofia que apliquem en la nostra manera d’elaborar vins de qualitat amb un segell diferenciat.

Mas de Can Carbó

Situada una mica més avall dels pèlags de Vilobí, és una masia formada per un cos més senzill, amb portal de pedra, i una casa senyorial amb galeria porxada i una destacada torratxa mirador.
River

Torre de L´aigua de Can Sogas, Sant Martí Sarroca

Cal Sogues és una masia del municipi de Sant Martí Sarroca (Alt Penedès) protegida com a bé cultural d'interès local. No es pot assegurar amb certesa l'època històrica de la masia, però segons el testimoni verbal del propietari, l'obra inicial és segurament anterior al segle XVIII i ha sofert diverses reformes en dates successives.[1] D'aquesta casa en depèn la Torre de l'aigua del Pont de Cal Sogues, que també està protegida com a bé cultural d'interès local. La Torre de l'aigua del Pont de Cal Sogues és una obra del municipi de Sant Martí Sarroca (Alt Penedès) protegida com a bé cultural d'interès local. És una torre de planta quadrada i alçat paral·lelepípede, construïda amb maons. Té portes a la planta baixa i finestres d'arc de mig punt al primer pis amb marcs en relleu, com a les cantonades.
Lake

Pèleg Gran

Els Pèlags de Vilobí del Penedès són un petit paratge natural de la comarca de l'Alt Penedès. Aquest espai està format per les pedreres antigues de guix del turó de Vilobí. És d'una gran bellesa paisatgística i d'un gran valor ecològic i geològic. Es tracta d'una zona molt peculiar, una zona humida amb presència de moltes espècies d'ocells entre elles diverses de protegides. Els Pèlags de Vilobí tenen la interessant característica que en una mateixa zona s'apleguen quatre espais ambientals diferents: el rocam, el forestal, l'agrícola i l'aigua. Els pèlags –anomenats també els talls– aparegueren a conseqüència de l’activitat extractiva de guix que es remunta a l’època romana i que ha estat pròpia de Vilobí fins a l'any 1993. Des que es va deixar d’extreure pedra, s’ha format un espai natural constituït per quatre pèlags. La concentració d’aigües d’escolament ha originat la seva forma característica de mitja lluna i el particular ecosistema que s’ha desenvolupat a l’entorn. Té diferents paisatges força interessants i molt peculiars com són les pedreres en si, i una fauna i una flora força peculiars. Aquest microecosistema format pels pèlags de Vilobí contrasta fortament amb el paisatge vitivinícola de la comarca de l’Alt Penedès.