Time  one hour 55 minutes

Recorded January 2013

1.6
3.1

near Sant Martí Sarroca, Catalunya (España)

Sortida desde el carrer de Les Valls, agafém camí direcció cap a L´Ermita de Sant Joan, girém cap a l´esquerra i començem la pujada cap a Can Grau, agafém pista cap a l´esuqerra i agafém el camí de la Guardia, un cop a l´encreuament devant d´una senyal d´hidrant comencem pujada direcció a la creu de Can Barceló, un cop em pujat per el senderó girém cap a l´esquerra i agafém pista fins a sota el cim de Samuntà, baixém per senderonet i passem per la antiga Masia de Can Mayol, torném a agafar la pista de la Guardia i pujém cap a l´Artiga, passem per devant de la cova, i un cop ja som bai de la pista girém per senderó fins al camí de les Valls, arribém fins a la font de la Salut i tornada a punt d´inici.
Sant Joan de Lledó Dreceres ràpides: navegació, cerca Ermita de Sant Joan de Lledó Sant Joan de Lledó és una ermita prop del centre rural de Sant Martí Sarroca, Alt Penedès. Aquesta humil capella ubicada en un entorn rural de conreu de vinya de ben segur que ha estat testimoni mut de conflictes entre els remences, de contractes de rabassa morta, de l'aparició de la fil·loxera... però també de la prosperitat dels seus habitants, de creixements demogràfics, de canvis... Sant Joan de Lledó és una petita esglesiola d'origen romànic, la fàbrica de la qual ha estat modificada al llarg dels anys. És un dels múltiples testimonis que s'emmarquen en el moviment repoblador d'aquestes terres de frontera. L'ermita de sant Joan de Lledó constitueix un edifici d'una sola nau amb contraforts, de gran portal adovellat emmarcat i una rosassa al damunt amb gelosia de rosa de sis pètals. L'edifici està rematat per un petit campanar de cadireta d'un sol ull. S'hi celebra missa només una vegada a l'any el dia del seu patró sant Joan.
Masía en runes només queden les 4 parets, situada entre els cims de Samuntà i L´argilaga baixant per un corriolet.
Aquesta cova no es natural, extreien pedres per fer antigaent el castell i ara per reformar-lo
Típica cabana de pedra seca per la zona del Alt i Baix Penedès.