Uploaded June 10, 2014

Recorded June 2014

2.7
5.4

near Romanyà de la Selva, Catalunya (España)

Ruta circular que començo a Romanyà de la Selva. Després de visitar per fora la seva església de Sant Martí començo creuant la carretera. Aquí comença un sender que ens porta a la Creu de Romanyà, em decanto a mà dreta per un corriol seguint la ruta dels gegants del Bosch. Només de començar trobo el primer punt d'interès: el Menhir de la Murtra, després el suro Xato, més endavant la Cista de la Carretera de Calonge fins arribar al Dolmen de la Cova d’en Daina, és un dolmen de granit de grans dimensions construït entre el 2700 i el 2200 aC.
Continuo seguint un corriol fins arribar a una pista al darrere del cementiri de Romanyà.
Segueixo la pista a mà dreta fins un encreuament, allà hi ha una cadena que impedeix l’accés dels vehicles a la pista de la dreta. Abans de trobar la cadena hi ha un corriol que ens porta fins una Cista, la del Bosc d’en Roquet. Torno a l’encreuament i agafo un caminet que em porta fins a un estimball de roques i penyes que té molt bones vistes de les Gavarres i del puig d’Arques. Reculo una altra vegada a l’encreuament i segueixo la pista i al final es troba la Barraca d’en Ferroi, sembla ser un refugi lliure. Reculo per tercera vegada a l’encreuament i segueixo la pista que abans havia deixat em desvio un parell de cops per veure les fonts de la Ruda i la font Josepa, arribant fins la carretera asfaltada segueixo la carretera uns 3 km. fins arribar al Pla de Can Sabaté. Aquí em dirigeixo pel mig del bosc sense camí marcat, buscant l’ombra, fins arribar al cim de Puig d’Arques on hi ha el radar meteorològic i un mirador de fusta, on hi han instal•lat varis panells informatius geogràfics per orientar-te. Des d’aquest punt les vistes són àmplies i espectaculars, i a prop, un dels dòlmens més importants de les Gavarres: el de Puig D’Arques.
Baixo per un corriol el Puig d’Arques 532 i pujo al Puig Gavarres on hi ha un vèrtex on posa 537 m. el cim més alt de la comarca del Baix Empordà.
Continuo per pistes i camins, passant per la font dels Arbres, fins a can Llac on hi ha un pou que m’ha cridat l’atenció, continuo fins les ruïnes de Mas Solà on hi ha varies sitges i segueixo per pista fins a trobar la carretera asfaltada. La segueixo un km i mig i em decanto a la dreta per poder fotografiar els suros de les Mentides i d’En Güitó. Seguint el camí arribarem a la creu de Romanyà i d’aquí a l’aparcament donant per acabada la sortida.
Salut i bona caminada

Barraca d'En Ferroi
Cista del Bosc d'en Roquet
Cista de la carretera de Calonge
Coll de Can Llach
Suro Xato

• Photo of avipep

avipep Jan 18, 2015

Hola Jep Boix: hem seguit aquesta ruta i ens ha agradat molt.
    Bona feina

• Photo of avipep

avipep Jan 18, 2015

Ruta 5 Estrelles

JEP BOIX Jan 19, 2015

M'alegro avipep, que t’ hagi agradat i gràcies per la teva valoració. Salut

• duck37 Mar 13, 2016

ruta molt maca llastima el tram de la carretera

JEP BOIX Mar 13, 2016

Estic amb tu que el tram de la carretera es fa un mica feixuc, però en conjunt la ruta està molt bé. Gràcies per la teva valoració.

• Photo of Tomas21

Tomas21 Apr 2, 2016

He fet la ruta molt bona, molt entretinguda.

Amb el teu permis te copio la descripcio.

• marchplaja Mar 1, 2017

Finestra a l'Empordà

• francescbg Nov 21, 2017

Una ruta espectecular per les vistes i l'entorn...felicitats

• Photo of marboix

marboix Apr 21, 2019

Una ruta espectacular pels dòlmens i les vistes. Gràcies per fer-ho fàcil!!

JEP BOIX Apr 22, 2019

Gràcies a tu marboix, per comentar la ruta. Salut!