Moving time  3 hours 56 minutes

Recorded November 2018

2.0
4.0

near Sant Martí de Llémana, Catalunya (España)

bonica marxa feta amb els bufets d´Olot portada per en Joan I La Carme ..
adjunto els comentaris del Albert Blanch ..alies Albertot
Comencem la caminada des de l’aparcament situat al costat de la GI-531, pel carreró de darrera l’ajuntament del tranquil poble de sant Martí de Llémena, seguint un camí que puja suau, marcat amb franges grogues. Resseguim per baix la cinglera de can Sotera per l’Aulet, fins prop del torrent del Bruger, on trobem la pista asfaltada que va d’Amer fins la Barroca; en poca estona de pujada, ens acosta al pla on hi ha l’església parroquial de sant Andreu.
Continuem per la pista de terra que comença a l’esquerra per on hem arribat a sant Andreu, i aviat es torna en corriol estret, pels matolls que l’envolten, molt enfangat per la llevantada dels darrers dies, que passant pels masos en ruïnes de ca l’Oriol i de can Sotera, ens mena cap el Puig d’Elena on hi ha l’ermita romànica de santa Maria de Lena. Es situada en un indret acollidor, amb bancs de fusta que et conviden a seure-hi; és ben restaurada i té una gran porxada amb bancada de pedra que serveix de refugi per reposar i esmorzar.
Amb el dia clar que hem ensopegat, podem gaudir de bones vistes del Far, de la serra de Finestres, de Rocacorba i de tot la vall de Llémena.
Continuem pel camí que surt pel darrera de l’ermita, que en forta però curta baixada per l’obaga, ens porta a un ampli coll on trobem un indicador de ruta de les ermites, al costat de les runes d’un mas.
Enfilant per un viarany pedregós que gairebé sembla una calçada romana, arribem al pla de sant Roc, on hi ha una bona talaia sobre l’espadat de la Barroca i pocs metres més amunt, arribem a la senzilla i en mal estat ermita de sant Roc. Sota una gran esquerda a la volta de la nau, l’imatge de sant Roc presideix l’altar, envoltada per una senyera, estampes, goigs, figuretes, espelmes, pessebres....
Havent fet la part més alta de la sortida, comencem la baixada, passant pel mirador de sant Roc, aquest més aeri, format per una plataforma que sobresurt del cingle. Baixem pel costerut grau del Llop, fins el trencat del grau de santa Maria, on trobem el camí a sant Roc pel Pujant de la Sitja, i tot seguint paral•lel sota el cingle passarem pels pujant d’en Casot i de l’Escaió, per baixar en forta pendent cap a sant Martí, punt final de la caminada per aquesta majestuosa zona.

st martí llemana -Aparcament

Sant Martí llemana ... arrivada

• Photo of Rouse33

Rouse33 Dec 9, 2018

Ens ha agradat molt, una ruta variada, gràcies per un matí amb vistes fantàstiques des de Sant Roc

• Photo of CARLES PUJOLAR

CARLES PUJOLAR Dec 10, 2018

Encantat us hagui agradat, personalment també m´agrada molt !!