Uploaded December 15, 2016

Recorded December 2016

2.2
4.3

near Sant Martí Sarroca, Catalunya (España)

Cat. Cast. Eng

Cat.
Sortida desde Sant MartÍ direcció cap a l´ermita de Sant Joan de Lledó Molí de Can Vallès, Les Cantarelles seguím pista forestal fins a arrivar a la Masía de Can Barceló, Creu de Can Barceló, Turó de Can Barceló, L´Argilaga, Turó de Samuntà, fem camí de baixada fins a arrivar al Más de Samuntà, seguím baixant i fem cap el barri de Romaní,Passant per les masies de Cal Colet, Cal Xic, Más Romaní... seguím per camí fins a la masía de Can Fontenac (bodegues Torres) seguím per el camí de la Font fins a arrivar al punt d´inici de la marxa.

Cast.
Salida desde Sant Martí dirección hacia la ermita de San Juan de Lledó, Molino de Can Vallés, las cantarellas seguimos por pista forestal hasta llegar a la Masía de Can Barceló, Cruz de Can Barceló, Cima de Can Barceló, L'Argilaga, Cima de Samuntà, hacemos camino de bajada hasta llegar al Más de Samuntà, seguimos bajando y vamos el barrio de Romaní, Pasando por las masías de Cal Colet, Cal Xic, Más Romaní ... seguimos por camino hasta la masía de Can Fontenac (bodegas Torres) asfalto empezamos pista por el camino de la Font de la Salut hasta llegar al punto de inicio de la marcha.

Eng.
Departure from San Martin towards the hermitage of San Juan de Lledó Mill Can Valles, Cantarelles The next track to arrive at Masia Can Barceló Can Barceló Cross, Hill Can Barceló, L'Argilaga, Hill Samuntà, we arrive at path down farmhouse Samuntà, and we continue down towards the Romany neighborhood, passing farmhouses Colet Cal, Cal Xic, followed by ... More Rosemary way to the farmhouse Can Fontenac (bodegas Torres) followed by the path of the source to arrive home the point of the fly.

Cal Xic Romeu

Mas Samuntã

Cal colet

Mas Romaní

Bodegues Torres, Mas Rabell

Font de la salut

Ermita de Sant Joan Lledó

Sant Joan de Lledó és una ermita prop del centre rural de Sant Martí Sarroca, Alt Penedès. Aquesta humil capella ubicada en un entorn rural de conreu de vinya de ben segur que ha estat testimoni mut de conflictes entre els remences, de contractes de rabassa morta, de l'aparició de la fil·loxera... però també de la prosperitat dels seus habitants, de creixements demogràfics, de canvis... Sant Joan de Lledó és una petita esglesiola d'origen romànic, la fàbrica de la qual ha estat modificada al llarg dels anys. És un dels múltiples testimonis que s'emmarquen en el moviment repoblador d'aquestes terres de frontera. L'ermita de sant Joan de Lledó constitueix un edifici d'una sola nau amb contraforts, de gran portal adovellat emmarcat i una rosassa al damunt amb gelosia de rosa de sis pètals. L'edifici està rematat per un petit campanar de cadireta d'un sol ull. S'hi celebra missa només una vegada a l'any el dia del seu patró sant Joan.

Molí i Masia de Can Vallès

Xemeneia de maó de planta octogonal i alçat troncocònic, de base ampla i coronament amb motllura. Als angles de les cares es formen sanefes col·locant maons sobresortits.

Masía de Can Barcelò

Al coll hi ha plantada la Creu de Can Barceló. L’historia d’aquesta creu ens l’han explicada de la següent manera: durant la guerra del Carlins, en aquest lloc varen ser afusellats tres homes. En memòria seva es va plantar una creu i s’hi va fer un túmul de pedres, a partir de llavors tots els caminants que passaven per aquest lloc, feien la senyal de la creu i llançaven tres pedres resant un parenostre per les seves ànimes. La tradició diu que si el caminant diposita una pedra al peu de la Creu, això li donarà sort al llarg del seu recorregut.

Creu de Can Barceló

Turó de Samuntà

El Turó dels Pins del Samuntà és una muntanya de 451 metres que es troba al municipi de Sant Martí Sarroca a la comarca de l'Alt Penedès.

Cim Can Barcelò

A cavall dels termes de Sant Martí Sarroca i Castellví de la Marca, L’historia d’aquesta creu ens l’han explicada de la següent manera: durant la guerra del Carlins, en aquest lloc varen ser afusellats tres homes. En memòria seva es va plantar una creu i s’hi va fer un túmul de pedres, a partir de llavors tots els caminants que passaven per aquest lloc, feien la senyal de la creu i llançaven tres pedres resant un parenostre per les seves ànimes. La tradició diu que si el caminant diposita una pedra al peu de la Creu, això li donarà sort al llarg del seu recorregut.