Uploaded October 7, 2017

Recorded October 2017

2.1
4.2

near Mura, Catalunya (España)

- Català:
Ruta circular per la Serra de Sant Llorenç del Munt i l'Obac, per una zona poc transitada però no exempta d'encant. La primera part del recorregut i fins una mica més enllà de l'Alzina del Vent o Bonica, discorre per una pista forestal de bon caminar. Deixarem aquesta per endinsar-nos per senderes en mig dels boscos d'alzines per a trobar-nos amb els dos protagonistes d'aquest recorregut, l'Hospital de Sang i els Pins Cargolats, tot en mig de paisatges sorprenents, amb freqüents desnivells suaus que tindrem que superar en un continuat pujar i baixar.
Espero us agradi :-)
Salut i muntanya!
- Castellano:
Ruta circular por la Sierra de Sant Llorenç del Munt i l'Obac, por una zona poco transitada pero no exenta de encanto. La primera parte del recorrido y hasta algo más allá de la Encina del Viento o Bonita, discurre por una pista forestal de buen andar. Dejaremos esta para adentrarnos por senderos en medio de los bosques de encinas para encontrarnos con los dos protagonistas de este recorrido, el Hospital de Sangre y los Pinos Enroscados, todo en medio de paisajes sorprendentes, con frecuentes desniveles suaves que tendremos que superar en un continuado subir y bajar.
Espero os guste :-)
Salud y montaña!
Parking

Sortida des d'el Centre d'Informació del Coll d'Estenalles

A poc de l'inici podem veure el pic del Montcau (1056,8 m)

Bassa de la Mata

Ermita de Sant Jaume de la Mata

Mountain pass

Collet del Vent (904 m)

Vistes a zona de Mura i Talamanca

Vistes al Pic del Montcau (1056,8 m)

Vistes al Mas de la Coma d'en Vila i el massís de Montserrat al fons

Vistes al nord, Moianès i Pirineu al fons

Basseta de la Coma d'en Vila

Ruins

Ruïnes del Mas de la Coma d'en Vila

Vistes a l'Oest, el Bages i Montserrat

Tree

La centenaria Alzina del Vent o Bonica

La centenària Alzina del Vent o Bonica, té una alçada de 12 m. i una envergadura de 2,8 m. El principal atractiu d'aquesta alzina són les seves fornides branques molt nombroses que li donen un aspecte d'arbre monumental. És la més bonica de tot el parc i d'aquí li ve el seu nom

Alzina Bonica

Bolet de soca

Soca d'una vella alzina tallada

Al fons els Castellots de la Tanca i l'Espluga amb la cova del Quart de Reixa

Turó de la Cort Fosca (825 m), prop de l'Hospital de Sang

La Cort Fosca i l'Hospital de Sang

Utilitzat com a hospital de campanya en les guerres carlines i d'amagatall en les guerres napoleòniques. Al costat trobareu la Cova de la Cort Fosca amb una petita font d'aigua cristal.lina

Hospital de Sang

Turó del Pujol (750 m) i Montserrat al fons

El Sentinella (741 m), vist des d'el Coll del Sentinella (718 m)

Turó del Mal Pas

Tree

Pi Cargolat de l'Era dels Enrics Arrossegat

Pi Cargolat de l'Era dels Enrics Anaconda

N'hi ha tres més Pins Cargolats, Agenollat, Coll Alt i Cua de Poc. Per trobar-los, només heu de seguir la sendera una mica més endavant. Un cop visitats, girarem cua per a desfer el camí que hem fet fins retrobar de nou la ruta que hem deixat una mica més a munt