Moving time  2 hours 36 minutes

Recorded March 2018

1.5
3.0

near Sant Llorenç Savall, Catalunya (España)

Ruta pel Parc Natural de Sant Llorenç del Munt. No fem cap dels dos cims principals (ja els hem fet en altres ocasions) però és una passejada molt recomanable i bonica.
Deixem el cotxe a l'aparcament de La Muntada i comencem a pujar per un corriol que surt del mateix aparcament pel darrere de la casa. Anem pujant suaument per la carena de la Muntada fins al Castell de Pera, situat a dalt d'un cim rocós. Queden encara algunes restes interessants del castell documentat l'any 1018, fa 1.000 anys!!
Deixem enrere el castell per anar a la Roca Sareny, sense desviarnos cap a un dolmen que trobem indicat pel camí.
La Roca Sareny és una formació rocosa amb un pas estret que ressegueix tota la carena.
La baixada de la Roca Sareny es té que fer en compte, es força vertical, però no té excesiva dificultat.
Passem per L'Era Ventosa i enfilem cap als Emprius. Un cop a dalt anem seguint el camí que fa tota la carena, ens aturem un moment al Cau dels Emboscats i gaudim de Les Agulles de Finestrelles.
D'allà anem baixant fins a trobar l'indicador del GR de Font de Llor. I de la Font seguim baixant fins al plà, girem a l'esquerra per passar pel devant del Marquet de les Roques, casal neoromànic dissenyat per Juli Batllevell, deixeble de Domènech i Montaner l'any 1895 per l'avi del poeta Joan Oliver "Pere Quart", bastit sobre un mas del segle XIII.
Passat el Casal ja només queda acabar de fer el camí fins l'aparcament.