Uploaded November 1, 2011

Recorded October 2011

2.3
4.6

near Sant Llorenç de Morunys, Catalunya (España)

Aquesta ruta està descrita a http://www.turismesolsones.com/images/PDF/ermites_b.pdf . Està senyalitzada tot i que hi hem trobat a faltar senyals en llocs clau per a no perdre-s'hi, per la qual cosa creiem que la senyalització és insuficient (senyalitzat amb pals indicadors i amb senyals de pintura verda). Nosaltres hem completat la ruta entrant a Sant Llorenç de Morunys.
Comencem el nostre itinerari al càmping Morunys de Sant Llorenç de Morunys on trobem els primers pals indicadors. Continuem a munt per la carretera uns metres i ens desviem per un camí-pista a mà esquerra de pujada que anirem seguint fins arribar a l'ermita de Santa Magdalena. A partir d'allà l'itinerari segueix enmig del bosc per un corriol de baixada fins arribar a trobar un camí-pista que se segueix a mà esquerra per deixar-lo al cap de poc per anar per un corriol ben desdibuixat a mà dreta, de baixada, i que seguirem amb l'ajut dels senyals de pintura verda. Es va continuant per corriols fins arribar a l'ermita i les cases de St. Cristòfol dels Pasqüets. A partir d'aquí el corriol baixarà cap a la carretera que va cap a La Coma la qual travessarem per dirigir-nos a La Pedra on veurem l'ermita de Sant Serni i pujarem, opcionalment, dalt del Castell de la Pedra, amb bones vistes. Continuarem la ruta per corriol en zones de bosc fins que arribarem a una pista que seguirem a mà dreta, amunt, i ens en desviarem de seguida per una pista a mà dreta de baixada on trobarem un pal indicador. Baixarem per la pista fins arribar a una esplanada anomenada Coll de Jou, amb molt bones vistes, però on es perd el camí, amb molt poca senyalització (algun pal indicador)per la qual cosa és important seguir el track durant aquest tros. Anirem baixant amb bones vistes del Pantà de la Llosa del Cavall. Tornarem a trobar el camí ben traçat que ens portarà fins l'ermita de St. Lleir de Casabella i des d'aquí baixarem pel GR 1 fins arribar a Sant Llorenç de Morunys passant per la casa rural del Molí de Monegal, per davant l'ermita de la Pietat, el monestir de Sant Llorenç de Morunys (amb un important retaule barroc) i cap a la Font de Torrent de Pou i retornant al càmping.

01 CAMPING MORUNYS

14 FONT TORRENT POU

• Photo of Daniel Carbo

Daniel Carbo Oct 27, 2012

Señalización de la ruta insuficiente. Realizar la ruta con track o nociones de orientación y mapa. Yo lo he realizado sin track; he completado la ruta pero perdiendo mucho tiempo en cada cruce para optar por el camino correcto. He tenido que tirar para atras un par de veces por haberme equivocado de ruta y con dificultades para encontrar la correcta. Por lo demas, paisaje muy bonito con mucha vegetación y pistas y senderos sin dificultad técnica.

• xiva2 Sep 12, 2018

Ens va agradar molt. Però varem trobar a faltar senyalització. En alguns trams costa de seguir.