Uploaded May 8, 2019

Recorded May 2019

2.9
5.8

near Sant Llorenç de Morunys, Catalunya (España)

En mi web, se accede a la traducción automática al castellano, galego y euskera) (In my web, you can access the automatic translation into English and other languages)

(Solsonès) Ruta el 07/05/2019; 19 km; +460 -460; 5,5 hores. Excursió organitzada amb el següent itinerari: Sant Llorenç de Morunys, Font de la Puda, La Pedra, La Coma, Fonts del Cardener, Molí de Baix, Santa Creu dels Ollers. Tipus de sortida: anada i tornada al mateix punt, parcialment circular; Dificultat: fàcil, moderada (llarga per una matinal).

FA ANYS: Del 910 es creu l’origen de l’església de Sant Llorenç de Morunys.

Començo l’excursió des de Sant Llorenç de Morunys, mirant cap a la Vall de Lord i a la dreta la serra dels Bastets. El poble té l’origen en una església, de l’any 910, i unes dependències on feien estada uns clergues seguint una regla de tradició visigòtica.

Passo pel davant de l’oficina d’Informació turística, ara tancada i per l’esglesiola o capella de la Mare de Déu de la Pietat. Aquesta capella es va construir fora muralles i és molt senzilla. Documentalment consta de l’any 1480, però es calcula que la seva construcció devia ser sobre el 1435 quan uns veïns del pobla la va fer aixecar com a devoció particular.

Carrer amunt hi ha l’ajuntament de la vila. Pel que fa a l’etimologia he trobat que Morunys provindria de l’àrab ‘al-marum’ terme que fa referència a un indret boscós. El gentilici és però ‘piteus’; el terme ‘piteu’ era un teixit de tipus... ...