1.6
3.3

near Masía de Monfort, Valencia (España)

Eixirem de Sant Joan i predrem el camí que creuant el barranc de la Pegunta arriba al campament Lloma Velà, continua fins al barranc de l'Antona i ascendeix al costat d'ell fins a arribar al mas de Benages Vell, on seguirem la pista forestal que ens porta al mas de Sanaüja.
Ací predrem la pista en direcció al Pla de la Creu, per a abandonar-la al poc per un camí que ens portarà al mas de les Mallades. Les vistes cap al pic de Penyagolosa i cap al sud són àmplies i meravelloses.
Continuarem fins al collet de la Moleta de Gargant, des d'on la senda descendeix decididament a cercar la font del Fontanal de Dalt, la més cabalosa del Fontanal i el mas del Sord. Des del proper mas d'Els Colejals, la senda baixa al frondós barranc del Mas de Vela, contínua al costat del barranc, passa pel Pou de la Canaleja i arriba a la Caseta de Ximo el Sastre.
Al poc enllaçarem amb el GR 33 que seguirem fins al Peiró de la Vega, on ho abandonarem per a pujar a Xodos pel Camí dels Pelegrins.