Uploaded April 20, 2015

Recorded April 2015

1.3
2.6

near Bas, Catalunya (España)

Aquesta és una caminada local fàcil. Hi hem estat 2 hores 45 minuts, tot passejant. Els seus principals punts d’interès són:
  1. Conèixer la vall de Feixella on hi ha diferents cases habitades amb els camps conreats.

2. Fer la connexió amb el camí asfaltat que puja a Xenacs.

3. Pel camí dels Bous arribar a Les Preses.

4. Tornar a Sant Esteve d’en Bas per la Via Verda.

5. Si hi ha temps conèixer els pobles de Sant Esteve d’en Bas i de Les Preses.

Descripció

Sortim de l’antiga estació de tren de Sant Esteve de Bas. Seguim la Via Verda en direcció Olot. Després de passar el desviament de la zona industrial de can Serra i de can Formiga. Al costat d’una caseta transformadora i davant de la Casa de can Perequel –que es troba a l’altre costat de la carretera asfaltada que va a Olot- agafem un camí particular ample que es dirigeix a unes cases: el Casals i can Croset. Tal com indica el track.
Passem per diferents cases i trencants fins arribar a Feixella. Les cases estan habitades i ben cuidades. Els camps conreats i ara a la primavera preciosos.
A partir de Feixella el camí es torna més estret, però encara ample i fàcil de passar. Arribem a una pedra de terme on el camí, ja a prop de la carretera asfaltada que puja a Xenacs, es converteix en un corriol, esta ben fresat.
El seguim fins a trobar la carretera. Sortim a un revolt a sobre i a prop del Km. 2. Agafem de baixada la carretera, passem per unes indicacions d’entrada a l’àrea de Xenacs i a la següent corba trobem indicacions d’Itinerannia. Ens marca el camí dels Bous que des de les Preses puja a Xenacs per camí de terra.
Nosaltres anem cap a Les Preses, passem per una fageda i una roureda interessants. Sortim a una casa anomenada el Bellot i tot seguint el camí i el track a l’escola de la Bòbila de Les Preses.
Molt a la bora d’aquí hi passa la Via Verda que agafem de tornada a l’antiga estació de Sant Esteve de Bas, passant per l’inici del trencant de la carretera asfaltada que puja a Xenacs i del que hem agafat abans per anar a Feixella.

Presentació de les fotos fetes: