Uploaded March 14, 2015

Recorded March 2015

1.1
2.3

near Monistrol de Montserrat, Catalunya (España)

Avui he descobert la Canal de Sant Jeroni i la Canal Plana, que no coneixia fins ara, i la veritat és que n'he tret dues impressions ben diferents, la primera d'elles, la Canal de Sant Jeroni, és vertical a més no poder, i ens porta a fer una mica d'aventura per pujar-hi (en el meu cas).

Només sortir de Santa Cecilia, creuem la carretera i prenem un corriol que ens mena cap a la Canal de Sant Jeroni, i ja comencem a guanyar desnivell desde un principi. Si mirem amunt, veiem de seguida gairebé tota la longitud de la canal i la verticalitat de la mateixa. En un primer tram aquesta és ben mancada de vegetació, ja que és una zona ben rocallosa com a conseqüència de tants esllevissaments que hi han hagut (i hi continuen havent), jo mateix durant la pujada he provocat involuntàriament el desprendiment de petites pedretes que queien avall, en tot cas és una zona força trencada, en que de seguida trobem la Font de la Teula a la nostra esquerra, i ja allà mateix una primera cadena per ajudar-nos a superar un esglaó. Jo he tirat pel dret tot aquest primer tram, sempre trobant passos per pujar entre la rocallada, més endavant hem d'enganxar-nos a l'esquerra per ajudar-nos d'un cable passamà per superar un tram enganxats a la paret, i un pèl més endavant hi trobarem un tauler amb esglaonets ben falcat, per on pujarem per superar un altre tram una mica complicat. A partir d'aqui comença a apareixer la vegetació de forma discreta en un primer moment i més boscana a mesura que guanyem metres. Aquí ens tirarem cap a la banda dreta per seguir un corriol fet ja en sòl terrós i que ja no dexarem fins arribar a la collada. Aquest corriol, està ben marcat i es reconeix amb certa facilitat, no té massa perdua, en tot cas, sempre us heu de fixar en les marques vermelles per assegurar-vos que seguiu pel bon camí. Fins a ser el coll, no es perd gens de verticalitat i la pujada es fa dura, es guanyen gairebé 400 metres d'alçada en menys d'un quilòmetre.

Un cop a dalt girarem a l'esquerra, ja que estem a tocar de la Miranda del Moro, que ens ofereix bones vistes arreu, de seguida però, farem la volteta i tornarem a la collada per arribar fins l'Ermita de Sant Jeroni, i d'aqui de seguida fins al cim del Massís de Montserrat, la Miranda de Sant Jeroni amb 1223 metres d'altitud, on trobem la seva coneguda taula amb tot de muntanyes de Catalunya. Un cop recuperat l'alè iniciem el descens altre cop fins l'Ermita de Sant Jeroni i aquest cop agafem el camí que baixa en direcció al Camí dels Francesos i el Monestir per altra banda, és el camí vell de Sant Jeroni, que deixarem en una cruïlla a l'alçada del Torrent de Sant Maria, per dirigir-nos cap al Serrat de les Onze, passant per sota del Cap de Mort.

En tocar el Serrat de les Onze, ens desviem per fer una visita "llampec" a l'Ermita de Sant Antoni, habitada en la meva visita. Tornem enrera per seguir planejant en direcció al Coll de la Canal Plana, l'altra nova coneixença del dia ha sigut la canal del mateix nom, que he trobat força còmode i ràpida de fer, jo de baixada, ajudant-me dels nombrosos arbres, ja que és una canal força obaga, es pot fer un descens força ràpid fins anar a petar al GR que ve del Pla de la Trinitat. Nosaltres girem a la nostra esquerra i ja sota el Serrat del Moro en tot moment ens anem apropant a Santa Cecilia altra vegada.

Aquest últim tram és força còmode de fer, i anem veient en diverses ocasions l'Ermita de Santa Cecilia, a més podem gaudir de l'espectacularitat de les parets del Serrat del Moro, imponents a la nostra esquerra. Finalment anirem a petar altre cop a la carretera a l'alçada de l'Ermita on teniem el cotxe i acaba l'excursió d'avui.

Monestir de Santa Cecília de Montserrat

Miranda Sant Jeroni

• Photo of enllà

enllà Jun 27, 2015

Molt satisfets de la teva ruta. La canal de Sant Jeroni se'ns ha fet un pèl llarga pel seu mal estat. Fa una pila d'anys era plena d'arbres de dalt a baix. El tram que va del torrent del migdia fins al començament de la canal plana és espectacular. Fantàstic el cap de mort. Tenim pendent de pujar-hi fins dalt.
    Bona explicació. Gràcies per compartir.