Time  6 hours one minute

Recorded January 2019

2.3
4.6

near Sant Boi de Lluçanès, Catalunya (España)

Ruta circular a peu pel Lluçanès, comarca d´Osona.

Sortida i arribada des de Sant Boi de Lluçanès.

Accés al punt de sortida, a l´entrada del poble, venint de la carretera Bv-4608 des de St. Quirze de Besora, agafem a l´esquerra carrer que puja a la casa d´El Vilar de Sant Boi, passada la casa deixem el cotxe a una cruïlla, al costat del Pedró de Sant Isidre.

Sortim del cotxe i seguim per pista direcció Nord, en pocs metres deixem la pista i agafem camí que s´enfila a la dreta pel mig d´una roureda, tornem a trobar la pista que seguim a la dreta i ens puja fins al pla i al Santuari dels Munts. A pocs metres tenim un vèrtex geogràfic on hi ha uns indicadors dels llocs que podem veure des d´aquest espectacular mirador. Per la vessant Nord tenim el Pirineu i la Sud, Montserrat, La Mola i Montseny. Baixem uns metres en direcció Llevant i agafem a la dreta un camí senyalitzat que passa per sota la cinglera dels Munts, en pocs metres, agafem a la dreta un corriol que creua uns camps i ens baixa a la collada de Montorro, trobem una cruïlla de pistes, seguim la de la dreta i per camí planer arribem a la casa de Montorroell i a les runes del Castell. Deixem la pista i girem a la dreta en direcció sud per baixar a creuar un torrent i la collada de Can Serra, arribem a una pista i la seguim fins a una cruïlla, agafem a l´esquerra uns metres fins a una altre cruïlla, pugem a l´esquerra un collet i agafem a la dreta un bonic camí que segueix força planer, en poca estona, ens trobem amb una gran esllavissada d´arbres i pedres, la passem de la millor manera que podem i continuem fins a una pista, la seguim sempre recta en direcció Llevant fins a trobar un camí senyalitzar a la dreta que ens puja a la bonica ermita de Sant Salvador de Bellver. Es una ermita del segle XII molt ben restaurada i que també té un espectacular mirador. Retornem uns metres fins a una cruïlla de pistes, agafem a la dreta, passem pel costat d´una bassa, per la casa en runes de Masvell i per sobra la bonica Masia Bertrans, creuem el torrent de Montorro i girant a l´esquerra pugem a l´ermita de Sant Roc. Retornem uns metres i seguint a l´esquerra per bona pista arribem de nou al punt de sortida. A pocs metres del cotxe, visitem l’impressionant roure de La Senyora, es un roure centenari salvat de la destral de l´home, probablement, per ser massa brancat.

Ruta fàcil que no té cap problema puntual, cal indicar però, l´esllavissada que talla el pas del camí sota el Puigcornador, no obstant, podem passar-la sense cap dificultat rellevant.

Interesant, fàcil i bonica ruta que passa per pistes i camins, la majoria marcats amb GR i PR. També passa per bonics prats de pastura i per boscos de pi, roures i boixos, té espectaculars miradors, i podrem conèixer el bonic roure centenari de La Senyora.

Aparcament

Bassa

Bassa 2

Castell de Montorroell (runes)