Uploaded January 13, 2019

Recorded January 2019

1.6
3.2

near Santa Maria de Besora, Catalunya (España)

Ruta circular a peu pel Bisaura, comarca d´Osona.

Sortida i arribada, a prop de Santa Maria de Besora.

Accés al punt de sortida, passat el poble de Santa Maria de Besora, agafem a ma esquerra pista asfaltada direcció Llaés i a Ripoll, seguim la carretera i quan arribem a la riera de Llaés deixem el cotxe vora la carretera.

Sortim del cotxe creuem el pont i agafem la dreta corriol, seguim a l´esquerra de la riera i en pocs metres podem veure, a la dreta, el salt del Sant Crist que baixa pel torrent de Massats. Seguim pel marge esquerra de la riera fins arribar al Salt de La Roca Alta, retornem pel mateix camí a la pista asfaltada, tornem a creuar el pont i enfilem per corriol a la dreta de la riera, arribem a una pista que seguim un bon tros fins trobar un camí a l´esquerra, seguim uns metres i arribem a un salt i una resclosa, retornem a la pista d´abans i continuem pujant per la dreta del riu, passem pel salt del Molinot, pel salt doble, pel salt amb cortina d´aigua i per quatre més, quan arribem al salt numero 13, el més alt, retornem enrere a buscar una cruïlla de camins, pugem a la dreta per a visitar dos salts més i tornar enrere a aquesta cruïlla, a partir d´aquí, seguim per un bonic corriol, un xic aperdurat, en mig d´una frondosa fageda amb grans faigs, després de passar per sota el Morro de Quer el corriol gira en direcció Nord fins trobar una vella pista, girem direcció ponent i poc desprès direcció Sud, arribem a la casa de Massats, passada la casa seguim un camí que ens baixa a trobar el Torrent de Massats i ja no el deixem fins arribar de nou al camí d´abans i al punt de sortida.
Bonica i entretinguda ruta per anar a veure, en aquests dies de fred, gorgs i salts d´aigua gelats. Ruta no difícil, però fa falta el GPS, ja que passa per algun tram de camí un xic aperdurat.

Aparcament

Molt embrossada. Sense fites ...peró. Gràcies per compartir

• Photo of Terricat

Terricat Aug 26, 2019

Gracies rsallasalarcon per la teva valoració.

Crec que a l´estiu aquesta ruta deu estar més enbardisada que no pas quan la vaig fer, a l´hivern.