Time  3 hours

Recorded July 2014

1.0
2.0

near Vidrà, Catalunya (España)

Un company em va indicar que la ruta era massa emberdissada i no recomendable per a infants. Per això he guardar aquesta per qui tingui mes iniciativa aventurera i he pujat una altra ruta per camins més "convencionals" i practicables que es diu "Salts a la riera del Toll"

Sortida per gaudir dels salts d'aigua que hi ha a la Riera del Toll, al Torrent de Fontcuberta i al del Pujol. Hi ha molts salts d'aigua, alguns molt bells amb gorgs no molt profunds i d'aigua neta. Ideal per a un dia d'estiu ja que la frondor de les fagedes enclotades i l'aigua dels torrents et dona una fresca que s'agraeix.

Iniciem la sortida des de la carretera de Vidrà a Ciuret, un xic abans d'arribar a la corba de la Gruta, per poder deixar el cotxe ben aparcat i fora de la carretera. Caminarem fins a la dita corba i per començar creuem ela Riera del Toll i enfilem un camí paral·lel per l'esquerra de la riera per sota la línia elésctrica fins a trobar una pista ample que porta de dret al primer salt: el Salt de les Dones. Nosaltres hem baixat a la riera per fer la foto des dins. Tornem a la pista i passem la caseta que indica que alli hi condueixen aigua, fet que ens porta al segon salt: el Salt del Presa que hem remuntat fins a dalt.

Tornem enrera fins a la pista altra cop: atenció aquí la pista creua la riera i just uns 10 metres desprès de creuar la riera heu de trobar un corriol a l'esquerra, enverdissat i difícil de localitzar sinó fos per la cinta de plàstic que penja d'un arbre i que ens indica el camí.

Iniciem el corriol, brut i espeès de vegetacfió que s'anirà enfilant fins a trobar una tanca de fusta, si seguiu les marques taronges que baixen anireu al Salt del Toll, si seguiu les marques que pujen anireu com nosaltres a trobar el Salt del Pou una mica més enllà i després de creuar un bonic prat.

Per arribar al Salt del Pou cal estar alerta en la drecera que cal seguir, està senyalada amb un waypoint al gps i amb una cinta de pastic en el camí. El salt és bonic si el torrent és caudalós ja que l'aigua cau sobre una pedra que la difumina i sota el salt hi ha cavitats interessants.

Retornarem a la pista i pujant arribarem fins un punt on el camí es bifurca: nosaltres anirem a l'esquerra, avall fins a trobar una tanca de filat cinegètic que impedeix el pas, just abans de creuar el torrent. Aquí cal retrocedir 10 metres i buscar el camí que ens portarà a sota el Salt de Fontcuberta, potser el millor de tots. Avui tenia tres deus d'aigua, fet que li donava un aire magestàtic. la sortida de l'aigua torrent avall també és molt bonica ja que sembla un tobogan de port-aventura.

Tornem a pujar al camí i un cop creuada la tanca i el torrent deixem la pista per agafar el camí de l'esquerra que ens portarà per sobre el cingle fins a dalt del Salt del Pujol -que posteriorment veurem des de baix- i seguirem fins un punt que cal no perdre ja que ens marca el corriol de baixada. En el gps està marcat amb un waypoint i sobre el terreny hi ha unes quantes pedres encimbellades que ens indiquen el punt exacte.

Iniciem el descens i just quan trobem el torrent novament, iniciem la seva remuntada per arribar al Salt del Pujol. Haurem de desfer el camí i retornar novament per planejar fins que el soroll ens indicarà que arribem a un altre Salt: el de la Capa.

Continuarem el camí, creuarem la riera i remuntarem fins a la tanca seguint les marques taronges i desfarem el camí d'anada fins a la carretera.

SALT DE LES DONES

Cal sortir de la pista i baixar a la riera per tenir una bona vista

SALT DE L PRESA

Es pot remuntar fins a dalt la presa

CINTA

Cal estar alerta de no pasar-se el corrillo

TANCA

BAIXADA

Drecera per anar al Salt del Pou

SALT DEL POU

Salt bonic de veure per dalt

SALT DE FONTCUBERTA

Potser el més espectacular

DESVIACIÓ

ULL CORRIOL PER BAIXAR EL CINGLE

SALT DEL PUJOL

compte a la tornade no despistar-se, cal retornar pel marge dret mirant avall

SALT DE LA CAPA

Compte smb el fil espinós que el voreja

SALT DE LA CAPA PETITA

Vist des de l'alta cantó de la baga, també es pot veure seguint la riera

DESVIACIÓ

Compte, cal deixar la pista i agafar el corriol

• sapo verde Aug 13, 2014

Vaig anar a ver aquesta ruta aquest cap de setmana amb dos peques, però a partir de la cinta el terreny estave d'allò mes relliscant, a més de tot tancat per la malessa... quines esgarrapades :( Vàrem haver de tornar enrera.
    Llàstima, perque tenia bona pinta.
    Gràcies per la ruta, hi tornaré jo sol... jejej

• Photo of Antoni Prat

Antoni Prat Aug 18, 2014

Ignasi, molt i molt interessant aquesta sortida. Quan acabi el treball que estic fent sobre els arbres monumentals, vull anar pels salts d'aigua de la conca del riu Ges. I per trobar-los et vindré a buscar. Ja m'explicaràs com t'has documentat !!
    Felicitats per la feina feta!

ignasi&pilar Aug 21, 2014

Hola Toni, m'agrada molt el teu treball sobre arbres "majestuosos" i es un motiu mes per visitar el teu blog "santuaribellmunt.blogspot.com.es" per fer caminades per aquests paratges tant extraordinaris que ens envolten

I sobre els salts d'aigua, encantat d'ajudar-te. Salut

• Ninoja Dec 27, 2015

Avui 27-12-2015 he fet aquesta sortida. Gràcies per la teva aportació. És molt bonic.

ignasi&pilar Dec 29, 2015

Gràcies Ninoja, si t'ha agradat perquè no proves la capçalera del torrent de Milany?

• Caçador de gorgues Oct 22, 2017

Hola, gràcies per la ruta. Avui l'he fet servir per orientar-me i aquest és el resultat: https://gorguesgarrotxa.blogspot.com.es/2017/10/osona-ciuret-rec-del-toll-i-torrent-de.html

ignasi&pilar Oct 22, 2017

Moltes gràcies Caçador de gorgues, hem de reconeixer que nosaltres tambe seguim el teu bloc i ens encanta. Salut