Uploaded February 22, 2015

Recorded February 2015

1.2
2.4

near Vidrà, Catalunya (España)

Sortida matinal per anar a veure els salts d'aigua de la capçalera del torrent de Milany amb el seu salt estrella: el salt glaçat i la bauma dels gitanos.

La caminada comença al Barretó, després d'una pista de terra en mal estat que surt abans d'arribar a la riera de Clarella en la carretera de Sant Quirze de Besora a Vidrà.

Del Barretó hem anat planejant cap el Morro del Quer per fer una parada i esmorzar però avui el vent no ens ho ha permès. Just hem fet quatre fotos i corrents a refugiar-nos del vent i rufaca que queia. No obstant, Montserrat, el Montseny, els Bufadors, Llaers, etc es veien preciosos, en canvi, no hem vist ni el Pedraforca, ni el Port del Compte ni el Puigmal degut al torb.

Hem continuat planejant fins al torrent de Milany, aquí ens hem enfilat per la pista que puja fins el castell tot xino xano fins el trencant que ens ha portat al Salt i Bauma dels gitanos: una preciositat, l'aigua s'ha glaçat des de d'alt fins a baix de la bauma format un mur de gel que li dona un encant extraordinari.

A partir d'aquí i considerant aquest salt com el número 1, hem començar a baixar pel torrent per seguir tots els salts 2,3,4 fins a la presa situada sota la casa de Milany, on hem pogut observar la canalització i la caseta on amb una turbina i una alternador feien antigament el corrent elèctric.

Després de gaudir dels salts aquí baix 5 i 6, hem retornat a la pista que pel Coll del Forn ens ha portat novament al Barretó.

Els demés salts del torrent de Milany els podeu veure en la ruta de Salts i Gorgs del Torrent de Milany i Massats.

Una sortida fàcil sense gaire desnivell i amb moltes curiositats. A l'hivern hi ha el plus del gel però a l'estiu és igual de recomenable.

MORRO DEL QUER

Mirador privilegiat

SALT I BAUMA DELS GITANOS

Excepcionalitat: el gel ha unit la part de dalt amb la part de baix fent una columna de gel

SALT NUMERO DOS

salt smb molta tosca coberta de gel

SALT NUMERO TRES

Curiós salt que ha fet com una cova de gel
Lake

GORG D'AIGUA BLAVA

Gorg d'aigua clara i que agafa tonalitat de color blau al costat d'un faig curiós

SALT NUMERO QUATRE

Salt petit i vertical

SALT NUMERO CINC

El gel li dona més encant que altra cosa, de totes maners l'entorn és inmillorable

SALT NUMERO SIS

Salt corresponent a la presa de la casa de Milany on recollient aigua per fer corrent elèctric

SALT NUMERO SET

Salt sota el de la presa alt i espectacular
Ruins

CASETA DE LA LLUM

caseta on hi ha encara un alternador i on feien llum per a la casa de Milany, desviant l'aigua de la presa i portant-la cap a una bassa on amb un bagant controlaven el cabdal

SALT NUMERO VUIT

Salt d'aigua procedent de la font de Mlany

• Photo of AKMINAR

AKMINAR Dec 31, 2016

Fantástica ruta, gràcies per compartir ! l'hem allargada fins al Castell de Milany,gaudint d'unes vistes espectaculars. Salut i Muntanya ! !

ignasi&pilar Dec 31, 2016

Gråcies Akminar pel teu comenyari, salut i cames

• Albert Coromina Jan 12, 2019

Ruta molt maca. Gràcies.

ignasi&pilar Jan 12, 2019

Gràcies Albert Coromina per la teva valoració. Salut

• xaume4 Sep 27, 2019

la ruta esta senyalitzada?