Moving time  2 hours 30 minutes

Recorded July 2019

1.4
2.9

near Santa Fe del Montseny, Catalunya (España)

SALT DE MARIANEGRA, Santa Fe, P. N. del Montseny.

Passejada per boscos de fades, buscant l'ombra sota les frondoses fagedes de Santa Fe del Montseny, on els raigs del sol són impenetrables, i la temperatura baixa 6 graus en els 20 kms que separen Sant Celoni de l'inici de la ruta.

RESUM: Can Casades - Ermita de Santa Fe - Can Lleonart - PR-C 204 - Coll Samola - Coll de Te - Deixem el PR-C 204 - Font del Prat - Font de Marianegra - Salt de Marianegra - Sot de les Gatellades - Font del Conill - Pla del Rovirol - Faig amb forca - Cal Trompo - Can Casades.

El SOT DE LA FONT DE MARIANEGRA és en especial un racó molt humit i fresc del vessant nord de la muntanya. Allà es troba la FONT DE MARIANEGRA, una de les més cabaloses del massís, amb 4 raigs que vessen aigua constantment. Aquí no hi ha cobertura mòbil. A prop de la font, cal remuntar el torrent pel marge orogràfic dret (Riera de les Truites i Sot de Les Gatelledes) fins arribar al SALT DE MARIANEGRA, indret meravellós.

Després de la FONT DEL CONILL la caminada passa per la part més desanimada de la ruta: una zona deforestada o cremada que no m'ha agradat gens, amb molt branca trencada al terra i de mal caminar.

Per evitar aquest tram, una vegada arribats a la Font del Conill, seria més convenient continuar en direcció al Convent del Pla de l’Espinal, i d'allà a Can Casades directeament. Però aleshores ja no passaríem per Cal Trompo, on hi ha un FAIG "especial", amb una forca clavada que s'ha fusionat amb el tronc.

INICI:
L’itinerari comença a Santa Fe del Montseny: CAN CASADES, Oficina d'informació del Parc. Aquí estan les majestuoses sequoies, sempre dignes d'admirar.

RECORREGUT:
Des de Can Casades anirem en direcció a Arbúcies pel PR-C 204, que és el sender de "petit recorregut", i que seguirem fins el Coll de Te.

Passarem per:
- Camí de Riells a Santa Fe.
- ERMITA DE SANTA FE
- CAN LLEONART (Escola de Natura).
- PR-C 204.
- COLL SAMOLA.

Arribem al COLL DE TE.
Hi ha rètols de "Restaurant - Bar" amb aparcament, doncs aquí també s'hi pot accedir per pista forestal.

Opcionalment, des del del Coll de Te, podem fer un anar- tornar fins el TURÓ DE GRENYS.

En el Coll de Te deixem el PR i continuem per la pista forestal, a l'esquerra. La pista passa al costat de la FONT DEL PRAT, a tocar d'una casa. Raja natural.

En un revolt tancat a la dreta abandonem camí principal: hi ha una immensa pedra, tipus monòlit, amb una gravació que indica: "Carretera particular de J. Garolera. Prohibido el Paso".

FONT DE MARIANEGRA. Té 4 raigs d'abundant aigua. Lloc molt fresc!!!

Remuntem el torrent pel marge dret (fites).

SALT DE MARIANEGRA. Aquesta cascada està en un recòndit racó del Montseny. Al seus peus la riera no forma toll; l'aigua continua circulant cap el sot.

Des de la cascada, tot seguit cal pujar "pel dret" a la banda esquerra, on anem trobant més fites de pedres.

Un flanqueig per corriol estret continua vers la dreta, paral.lels sobre el riu. Després passem a l'esquerra orogràfica on de sobte, el riu desapareix misteriosament.

Aquí cal pujar un pendent "pel dret", SENSE camí definit.

Enllaç amb camí fitat.

Enllaç amb la "Carretera de Santa Fe" (és pista forestal boscosa, no "carretera pròpiament) i la FONT DEL CONILL (seca).

PLA DEL ROVIROL (cruïlla de pistes).

Zona d'incendi o deforestada.

FAIG AMB FORCA clavada. El pas dels anys ha fet que la forca s'hagi fusionat amb el tronc.

CAL TROMPO, masia.

Can Casades.

*** Fi de la ruta ***

CAN CASADES. Oficina d'informació del Parc.

Sequoies

Ctra particular de J. Garolera Prohibido el paso

FONT DE MARIANEGRA

(4 raigs)

Remuntem el torrent pel marge dret (fites)

SALT DE MARIANEGRA

Des del salt cal pujar pel dret, seguint fites de pedres.

Enllaç camí fitat

I després pujar pel dret, en pujada, SENSE camí definit!

FONT DEL CONILL (seca) / Enllaç 'Carretera de Santa Fe' (pista forestal)