Flips

Recorded September 2015

1.8
3.5

near Sadernes, Catalunya (España)

Excursió a Sant Aniol d'Aguja, partint de Sadernes, depenent del lloc on aparqueu podeu estalviar-vos uns 30 min. de caminada, donat que hi ha diferents parkings que segons la data estan oberts o tancats quan més a l'interior millor, hi ha fins a 3 nivells de pk.

Dificulat Moderada per la duració del trajecte no per la dificultat, tot i que al Salt de la núvia cal anar amb molt de compte per no caure al buit.

En aquest track falten uns 5km fins arribar al Pk de sortida. donat que la bateria del mòbil va morir durant la tornada just al punt de la presa del Gomarell on es retroben els camins de pujada i baixada, però no importa perque el camí era el mateix que de pujada a partir d'aquest punt. Tampoc son fiables els temps donat que en cap moment vàrem aturar el track per esmorzar ni dinar com quan ens vàrem banyar al Gorg Blau. per tant no són indicatius.

Podríem dir que és un recorregut circular d'uns 15 km. que es poden fer en un promig de 6h. a bon ritme sense aturades. Per tant una excursió per passar el dia.

Recomanem seguir una mica més enllà del Gorg Blau i visitar el Salt de la Capa i el Salt del Brull, però no hi ha camí cal fer cabrioles pel riu. Nosaltres no ho vàrem fer i després ens vàrem penedir.

Durant el recorregut podeu gaudir del pont romànic d'en Valentí i de la Ermita i Refugi de Sant Aniol a part de salts d'aigua i els canons que produeix el riu en tot el seu trajecte, podreu gaudir d'animalons de tota mena, serps, cabres monteses, peixos, cèrvols i aus, molt molt bonic sempre a la vora de la riera amb uns paissatges idílics, creuant ponts penjants i amb unes vistes panoràmiques impressionants especialment des del Salt de la Núvia, a 608m. d'alçada. La baixada és força dura per torrenteres, cal baixar amb calma.

El camí està molt ben indicat s'han de seguir les senyals grogues del PR i del GR taronges i verdes.
  • Photo of Salida
Salida
  • Photo of Pk3
Pk3
Pont d'en Valentí
  • Photo of Riu Llierca
Riu ...
  • Photo of Creuant la riera
Fent equilibris per no mullar-nos
  • Photo of Pont penjant
Pont
  • Photo of Ermita de Sant Aniol
Ermita de Sant Aniol i Refugi en Restauració
  • Photo of Refugi Sant Aniol
Refugi Sant Aniol
  • Photo of El Gorg Blau
Salt del Gorg Blau, ideal per fer un bany en plena natura!