Uploaded December 20, 2019

Recorded December 2019

2.8
5.5

near Sadernes, Catalunya (España)

RECORDA    si et posiciones sobre    " Veure més  "    (de color blau)  que es troba al final de la descripció del recorregut, enllaçaràs amb el programa Google Fotos que té les fotografies de l' excursió.

Sortida - arribada: Aparcament del costat de l'església de Sadernes (Catalunya Romànica, Vol. IV, la Garrotxa, pàg. 309)

Anirem per la pista forestal, que marxa pel costat de l'església, tot resseguint la Riera de Sant Aniol fins que trobarem una cruïlla de pistes. En aquest punt anirem per la que marxa en lleugera baixada, en direcció nord, a trobar la riera de Sant Aniol.
Creuarem la Riera i seguirem per la pista fins trobar una cruïlla (pal indicatiu de Sant Aniol). Aquí deixarem la pista i seguirem el camí de Sant Aniol (pintura groga, també de verda i taronja) fins que trobarem una nova cruïlla (pal indicatiu).
En aquest punt ens trobem amb el GR 11, que comparteix recorregut amb el camí de Sant Aniol que seguirem fins arribar a Sant Aniol d'Aguja (Catalunya Romànica, Vol. IV, la Garrotxa, pàg. 270). Un cop visitat l'entorn, agafarem el camí del Salt del Brull, que surt per sobre de la font en direcció nord (pintura verda i taronja).
El camí, fressat, ressegueix la Riera de Sant Aniol per sobre fins trobar el Gorg Fosc. A partir d'aquí ens caldrà anar pujant per dintre de la Riera, tot buscant les senyals de pintura que ens aniran guiant fins arribar uns metres abans del Salt.
En aquest punt ens caldrà fer una grimpada, en la paret de la roca de la cara de Ponent (és un puja i baixa) i ja serem al peu del Salt del Brull. Per fer aquest últim pas, cal tenir experiència i agilitat.
Un cop gaudit d'aquest salt i de l'entorn, retornarem a Sant Aniol, per agafar el camí del GR 11(pintura vermella i blanca, també de groga), tot passant pel Portell de la Guilla i el Salt de la Núvia. Més endavant trobarem una cruïlla de camins (pal indicatiu). Anirem pel que marxa baixant en direcció a Ponent (pintura groga), per anar a trobar el Gomarell.
Aquí anirem pel camí que ressegueix al Riera de Sant Aniol, per la cara de Ponent, fins trobar la pista que seguirem. En trobar una cruïlla de camins (pal indicatiu de Sadernes), deixarem la pista i anirem pel camí que ens portarà al Pont de Valentí i l'Hostal de Cala Bruta.
Anirem pel pont i pujarem a la pista, que seguirem fins el nostre punt de sortida.

També podeu veure:
Sadernes (Pont Valenti-Pujant d'en Llebre-Tuta dels Morts-Cova Trabucaires-Pas Gamarús-S, Aniol )

S. Aniol d'Aguja-Pujant d'en Llebre-Puig d'en Coll-S .Julià de Rivelles-el Davallant-Font del Sant

Cartografia: Editorial Alpina, mapa Alta Garrotxa.