Moving time  2 hours 58 minutes

Recorded May 2018

2.4
4.8

near Sadernes, Catalunya (España)

Sadernes-salt del Brull-salt de la Núvia -sadernes

Ruta molt maca i assequible.
Punts a tenir en compte: el cotxe no es pot deixar als parkings 1,2,3 en plena temporada, del 15 de Març al 31 d'Octubre, només si es tè una autorització especial.
Tampoc es pot dormir ni pernoctar si es va amb furgoneta.
multes de 300e !!!

La ruta és molt maca i molt fàcil de seguir. Sortirem del pàrking que hi ha ven passat el restaurent de Sadernes i anirem seguint, passarem els tres aparcaments abans mencionats i al cap de poc d'haver passat el tercer aparcament trobarem un pont i un corriol que surt a mà esquerre i que agafarem, al cap de poquíssim ja estarem creuant el pont de st. valentí.
Anirem seguint el track creuant un parell o tres de vegades el riu que depèn de com estigui el caudal patirem més o menys i anirem seguint sempre les indicacions que i mena st.Aniol, molt fàcil de seguir, i així sense més arribarem a l'ermita-refugi de st. Aniol.
darrera l'ermita agafem el camí que i diu salt del Brull i el seguim, al començament pel camí i després pel vell mitg del riu, bé pel seu marge esquerre, passarem per un gorg preciós que salvarem per l'esquerre tambè i anirem progressant per entremitg de pedres i pel riu. De seguida i després d'una curva que fa el riu, veurem ja el salt del Brull, abans d'arribar-hi haurem de fer un passet transversal per una predra i un petit saltironet i ja de seguida estarem al peu del salt.
El lloc és molt maco !!!
Tornarem pel mateix lloc fins a st.Aniol i abans d'arribar agafarem el camí de mà dreta que i diu salt de la núvia, atenció, no és cap salt d'aigua, és un precipici que no en sè la història però me la puc imaginar..... anirem pujant i seguint sense complicacions el camí fins a arribar a una cruïlla que i diu Talaixà a la dreta amunt i Sadernes a l'esquerre avall que és la que seguirem. El camí baixa fins al riu i allà tornem a creuar-lo un parell de cops més i ja fins al cotxe seguint sempre les indicacions.
Una ruta molt recomanable !!
Últim aparcament

• Photo of Manel_49

Manel_49 Jun 1, 2018

Ruta molt aconsellable. Es poden fer banys durant el recorregut, quan la temperatura de l'aigua ho permet. Salut i Cames!

joan aguilà pujol Jun 5, 2018

Gràcies Manel_49, la veritat és que és una ruta molt xula i si pots fer banyet ja trionfes de lo més !!!
    salut i muntanya company :)

• Photo of emcozzo

emcozzo Jul 12, 2018

Preciosa

joan aguilà pujol Jul 12, 2018

gràcies emcozzo,
    salut i aventura..

• Photo of xavirl

xavirl Sep 3, 2018

Es una de las mejores rutas que he realizado. El paisaje es espectacular siguiendo la Riera de Sant Aniol y encontrando pozas para bañarse por todo el camino.
    Si se quiere acortar la distancia, no es necesario llegar hasta el Salt del Brull, ya que todo el recorrido es una maravilla.
    Recomendable para todos los públicos.

joan aguilà pujol Sep 3, 2018

Grácias xavirl, la verdad es que es una rutilla 10, encantado de que la disfrutaste.
    Salut

• Photo of Egir

Egir Sep 5, 2018

Fàcil de seguir.

joan aguilà pujol Sep 5, 2018

Ei Egir, si la ruta és bastant fàcil en tot moment.
    Espero q la disfrutessis 👍

• Photo of Aprendiz de Rutero

Aprendiz de Rutero May 12, 2019

La ruta esta perfectamente descrita, sin embargo, recordar que no hay cobertura de red en todo el camino, salvo en la puerta del camping, por tanto aconsejo descargar la ruta en casa, sino es imposible de seguir, la geolocalización del GPS de radar es muy complicada en esta zona, por lo demás un 10 de ruta. Gracias por compartir! Un saludo.

joan aguilà pujol May 12, 2019

Grácias por el comentario
    Muy buena observación por lo de descargar la ruta en casa, efectivamente en la zona hay cobertura nula o sea q mejor traer los deberes hechos de casa.
    Espero que la disfrutases como yo lo hice.