Moving time  one hour 59 minutes

Recorded February 2018

1.4
2.8

near Port des Canonge, Baleares (España)

PER FAVOR, LLEGIU PRIMER EL TEXT DEL MEU PERFIL ABANS DE SEGUIR AMB LA DESCRIPCIÓ DE LA RUTA. GRÀCIES!

Hola! Huí amb l'amic Miquel Oliver hem seguit el track de Tencunsomierasolivar (gràcies!) Una volta molt guapeta i sense cap dificultat tècnica ni massa desnivells que salvar. Potser una mica enrevessada si (com nosaltres) no coneixiem la zona.

El camí és el testimoni dels quefers diaris de carboners i forners de calç. Unes pistes precioses que esguiten amb els seus empredrats rotllos de sitja, forns i barraques de vigilància tota la ruta. La volta es fa en tres trams:

A/ PUJADA PER SA COMA LLOBERA
B/ MOLA DE SON FERRANDELL
C/ ES PASSETS FINS SON CABASPRE

Iniciem la passetjada aparcant el cotxe a l'urbanització Shangrila, entre Esporles i Valldemossa. Seguim la pista asfaltada i a poc veiem a la nostra esquerra l'indicació GR de «Sa Coma Llobera». Anirem seguint les indicacions i a poc a poc anem guanyant alçada, caminant pel bell bosquet d'en Requinto. hem d'estar atents de no perdre les fites. Seguim el track i apleguem per pista de terra ampla i ben visible a un conjunt de refugis amb rotllos de sitja i barraques al voltant. Passem travessant aquestes construccions i al poc ens desviarem a l'esquerra per pujar (seguint la vora del penyal) a Son Ferrandell. Les vistes són precioses i apreciem tot el «morro» de ponent de la serra de Tramuntana.

Seguim la vora fins aplegar a una fita gran en un clar. Veiem clarament la mar, amb Valldemossa a la nostra dreta i el camí de s'Arxiduc. La torre que fa fer el mateix personatge, la tenim davant nostre. Gaudim una bona estona de les vistes, reculem un poc i seguim cap avall el penyasegat, tenint a la nostra esquerra la mar. Ensopeguem amb el camí, que abandonem al cap de poc. Travessem descendint sense massa dificultat un altre bosc fins que apleguem a un mur. Ahí s'inicia el descens per Es Passets.

Baixem pel pas (sense dificultat ninguna) i tenim la paret muntanyosa a la nostra esquerra. Seguim en clar descens un camí entre un altre bonic alzinar. Ací hem d'estar atents al track. En un moment que la senda enganxa amb un camí (que a poc alega a una altra barraca de carboner) hem d'estar atents i agafar sempre el camí menys visible a la nostra esquerra. Al track es veu que hem aplegat a una tanca i hem reculat. De totes maneres, aquest camí no l'hem de predre, perquè sinò ens podem endinsar en una zona de caçera que és paral·lela al camí bo. De totes maneres si mantenim el rumb, no tenim pèrdua i aplegarem a una tanca que es pot botar fècilment i enganxem al camí de Son Cabaspre per tornar a el cotxe, finalitzant l'excurssió.

Fins l'altra! Cuideu la muntanya!