• Photo of Ruta Ullastrell - Font de Can Font - Riera de Gaià - Can Cabassa - Hípica La Vinya - Ullastrell

Uploaded July 10, 2016

Recorded July 2016

1.0
1.9

near Ullastrell, Catalunya (España)

English at the bottom

Ruta Ullastrell - Font de Can Font - Riera de Gaià - Can Cabassa - Hípica La vinya - Ullastrell
- Distancia i duració: uns 6 kilòmetres, unes 2 hores, aproximadament
- Des del punt de vista tècnic no és molt exigent, però hi ha baixades i pujades fortes amb pedretes soltes.
- No recomano fer aquesta ruta en un dia molt calorós, perquè a la segona meitat hi ha una pujada forta amb poca ombra.
- Una part de la ruta (per a mi la més bonica) va per la riera d’un petit riu. Per això recomano anar amb un calçat adequat (sandàlies de trekking a l’estiu i unes bones botes hidròfugues amb temps més fred). No faria aquesta ruta quan ha plogut molt, podria ser perillós.
- Des de Terrassa es pot anar amb autobús fins a Ullastrell, més informació a la pàgina web www.tgo.net .

Punt de partida:
La ruta comença davant de l’església Santa Maria d’Ullastrell, adreça: Plaça de l’església 1, 08231 Ullastrell.
Podem aparcar el cotxe a la mateixa plaça de l’església o a la petita plaça que hi ha a la dreta de l’església i per la que passem de seguida.

Ruta:
Quan som a la plaça mirant cap a l’església de maó vermell, veiem davant nostre un pas estret entre dues places i un cartell que ens indica la direcció “Turó del Rector/Mirador”.
Travessem aquest pas i la placeta que hi ha darrera i seguim recte. A la nostra dreta hi ha una barana de fusta.
De seguida trobarem un petit mirador amb uns cartells que ens expliquen el paisatge. Hi ha una vista espectacular, entre altres coses es veu la muntanya de Montserrat.
A ma esquerra tenim davant nostre un petit camí pavimentat que baixa fent corbes. Un cartell indica que només hi poden passar vehicles autoritzats. Baixem per aquest petit camí i passem per un edifici que sembla una escola o guarderia. El camí desemboca a un carrer.
Ens dirigim a la dreta, i de seguida el carrer es converteix en una pista sense asfaltar. A partir d’aquest punt seguim aquesta pista i deixem de banda alguns petits desviaments a la dreta. Veiem una pedra antiga amb la inscripció “Camí vell”.
En algun punt arribem a una casa blanca amb una porta de garatge verda a l’esquerra del camí. Seguim tot recte. Poc temps després hi ha una corba pronunciada amb un desviament ample a la dreta, però nosaltres seguim a l’esquerra.
Al cap de poc trobem una cruïlla amb tres rètols. Aquí recomano desviar-nos un moment per a fer una visita a la font de Can Font. Per fer això agafem el camí de l’esquerra, senyalitzat amb un rètol petit de verd claret, en el qual les lletres estan tan empal·lidides que quasi no es veuen. Si ens apropem molt, veiem que hi posa “Ruta pel Camí de Can Font / Font de Can Font / Pont Masover”.
Al cap de pocs minuts arribem a la font que es troba en un agradable lloc ombrívol amb molts arbres.
Tornem cap a la cruïlla amb el rètol i aquesta vegada agafem el camí dels tres que encara no havíem agafat. Venint de la font seria el de davant, venint de la casa blanca el de la dreta. El rètol ens indica que aquest camí va (entre altres destinacions) a la Riera de Gaià.
En el tros que ve ara, el camí baixa de manera forta, i s’ha d’anar amb una mica de compte, perquè hi ha pedretes soltes.
Seguim la pista principal fins arribar a un petit riu: La Riera de Gaià, com també ens indica un rètol.
Seguim rectes, fins que veiem un senzill banc de pícnic a l’ombra a l’altra banda de la riera.
En aquest punt ens fiquem dins de la riera i seguim el seu recorregut. En alguns punts hi ha petits camins a l’esquerra o dreta per a evitar caminar dins de la mateixa riera, però ho trobo més fàcil (i a l’ estiu també més bonic) quedar-se dins de la riera.
En algun punt la riera fa una corba i a l’esquerra hi ha una pista de terra que hi surt. Es veuen unes marques de colors als arbres. Ignorem aquesta pista i seguim una mica més per la riera.
Al cap de poc un camí surt a la dreta de la riera. Hi ha un rètol que indica que per aquí anem (entre altres destins) a la Carretera d’Ullastrell.
Agafem aquest camí que es de pujada forta. No ens desviarem d’ell en cap moment. Aquest tros és dur per la pujada i la falta d’ombra.
Al cap d’una estona arribem a unes cases que pertanyen a la urbanització Can Cabassa. Seguim entre els seus edificis escampats. En algun punt passem per un petit “pàrquing” de terra on trobem les bústies dels veïns de la zona i un rètol que ens indica que falten 0,6 kilòmetres fins la Carretera d’Ullastrell.
Tal com indica aquest rètol, seguim en la mateixa direcció i aviat veiem els cavalls de l’hípica La Vinya. Passem per aquest centre de equitació i de seguida arribem a la carreta que va a Ullastrell.
La direcció que hem d’agafar és la dreta. Hi ha un cartell que posa, entre altres destins, “Parc de Can Campanyà”.
A l’esquerra de la carretera hi ha un bonic camí de vianants amb una barana de fusta. Té un petit rètol amb les indicacions “Camí dels plataners / Camí del Bolet / Ullastrell”.
Seguim aquest camí fins que acaba amb una cadena. Des d’aquest punt hem de caminar al costat de la carretera.
Des d’aquí ja podem veure el poble i la torre vermella de l’església de Santa Maria d’Ullastrell.
Quan hem entrat al poble, al cap de poc trobem una creu de pedra a l’esquerra. És a la vegada una font, i aquí ens podem refrescar després de la caminada.
Uns metres més endavant veiem a la dreta el desviament cap a l’església, que es reconeix fàcilment per el mosaic de colors clarets al mur de la dreta, que ha dissenyat Joan Rodó i Amat per a la celebració del centenar del campanar al 2008/2009.
Hem tornat al punt de partida.

Walk Ullastrell – Well Can Font – Riverbed of Riera de Gaià – Can Cabassa – Riding School La Vinya – Ullastrell

- Distance and duration: about 6 kilometres, approximately 2 hours
- This isn’t a very difficult route, but there are some steep parts (both uphill and downhill) with loose stones.
- I don’t recommend this route for a very hot day, as there are some steep parts without shade in the second half.
- There’s a part of this walk (the most beautiful one in my opinion) that follows the course of a little stream. Because of this I recommend appropriate footwear (trekking sandals for summer and water-repelling boots for colder weather). I wouldn’t recommend this route after a time of heavy rain, because this part could become dangerous.
- It’s possible to reach Ullastrell by bus from Terrassa, more information under www.tgo.net .

Starting point:
The walks starts at Santa Maria d’Ullastrell church, address: Plaça de l’església 1, 08231 Ullastrell.
Cars can be parked at this same little square or next to the church on another little space that we will reach immediately.

Route:
We start looking at the church made of red brick from the little square. In front of us on the right side we have a narrow passage between the church and the next building to the right, which leads to another little square. We go through the passage and cross the little square, then go on straight ahead. There’s a little wooden railing on our right.
We immediately reach an observation point with some signposts explaining the landscape. From this point we have a spectacular view, for example of Montserrat Mountain.
On the left side in front of us there’s a little asphalted path that leads downhill in curves. After we have passed a building that seems to be a school or kindergarten, the path ends at a street.
We turn right and notice that the street immediately becomes an unpaved earth road. From this moment on we will follow this main track and ignore any little turnoffs at the right. We will see an old milestone with the inscription “Camí vell”.
After a while we reach a white house with a green garage door on the left of the track. We go on straight ahead. Shortly after there’s a tight curve and a wide turnoff at the right. Again, we ignore this turning and follow on the left.
Shortly after we reach a junction with three signposts. At this point I recommend taking a short detour to visit the little well of Can Font. To do this we take the path on the left. It’s indicated by the small light green signpost on the left. The writing is quite bleached out, but if we get really close, we can read “Ruta pel Camí de Can Font / Font de Can Font / Pont Masover”.
After a couple of minutes we find the well on a nice little spot in the shade of several trees.
We go back to the junction and take the one track that we haven’t taken until now. Coming from the well it’s the one in front of us, coming from the white house it’s the one on the right. The signpost shows that this track will take us to “Riera de Gaià”, among other destinations.
The next section goes downhill quite steeply, so we have to be careful, as there is some lose gravel.
We follow this main track until we reach a little stream: the riera de Gaià, as a signpost informs us.
We go on straight ahead, at the side of the river, until we discover an old picnic table on the other side of the stream. At this point we enter the riverbed and follow the course of the stream. There are occasionally little paths right and left of the riverbed that we can use if we don’t want to walk in the water, but I think it’s easier (and also much nicer, at least during summer) to just stay in the riverbed.
At some point the riverbed turns and there’s a wide track on the left side. You can see coloured marks on the trees. We don’t take this track but follow the course of the stream a couple of minutes longer.
Then there’s a little path with a signpost on the right side. The post indicates that this path leads to the road to Ullastrell = “Crta. Ullastrell”, among other destinations.
We take this path that goes uphill quite steeply. We will stay on this main track the whole time. Because of the inclination and the lack of shade this is the most difficult part of this walk.
After a while we reach the houses of a little village called Can Cabassa. We go on straight ahead among the scattered houses. At some point we pass a little unpaved parking space with the letter boxes of the people living in this area. A signpost informs as that it’s 0,6 km till the road to Ullastrell.
As this signpost indicates, we still go on in the same direction and soon observe the horses of the riding school La Vinya. We pass the building of the school and reach the main road.
At this point we have to turn right. A signpost indicates that we go in the direction of “Parc de Can Campanyà”, among other destinations.
We can take a nice little pedestrian way on the left of the road that has a wooden handrail. A little signpost informs us that we are taking the directions “Camí dels plataners / Camí del Bolet / Ullastrell”.
We follow this pedestrian way until it ends at a chain. From this point on we have to walk next to the road. From here we can already see the village of Ullastrell and the red steeple.
After entering the village, we pass a cross made of stone on the left side. It’s also a fountain and thus a good place to refresh ourselves after our walk.
We go on, and after a minute or two there’s a turnoff on the right side that leads us back to the church. It’s easy to recognize because the wall is decorated with lightly coloured mosaics that were designed by Joan Rodó i Amat for the celebration of one hundred years of the steeple in 2008/2009.
We have now returned to the starting point of our route.

• Photo of NURIA Ferrer Barbany

NURIA Ferrer Barbany Feb 21, 2018

Gràcies per compartir aquesta ruta amb tanta informació
    La hem pogut seguir molt bé i ens ha agradat molt sobre tot el tram de la riera de Gaià Molt recomanable