Uploaded October 29, 2016

Recorded October 2016

3.1
6.2

near Mura, Catalunya (España)

Des de l'aparcament de l'Alzina del Sal·lari al Parc Natural de Sant Llorenç del Munt i la Serra de l'Obac, prenem direcció cap a la Riera de les Arenes per guanyar progressivament alçada pel conglomerat característic de la zona i acabar arribant al Turó de la Prunera, primer i més endavant al Morral d'en Bens. Passat el Coll dels Ginebres acabarem sortint al conegut camí que des del Coll d'Estenalles i passant pel Coll d'Eres, porta cap a la Mola i el monestir de Sant Llorenç. Nosaltres seguirem el camí a la dreta fins arribar a un segon indicador que ens durà cap al Òbits, on podrem veure la coneguda bauma gran del mateix nom, així com el Cau de la Moneda i altres petites coves interconnectades. Des d'allà ens aproparem per veure l'espectacular entrada de l'Avenc del Daví, per tornar sobre els nostres pasos fins a la cruïlla del camí que duia a Sant Llorenç del Munt, aquest cop, a l'esquerra, però que deixarem per agafar la bifurcació que ens durà al selvàtic i ombrívol indret de l'ermita de Santa Agnès. La baixada val la pena per visitar les ruines de la curiosa ermita troglodítica, on també podrem veure la cova on es troben les piques per emmagatzemar aigua així com el misteriós passadís darrera l'altar. Tornarem a pujar cap a la bifurcació i ara ja no deixarem el camí, ben indicat, fins al Coll d'Estenalles, tombant aquesta vegada a la dreta. Després de visitar el punt d'informació del parc, creuarem la carretera per dirigir-nos cap al mas de la Mata i l'ermita de Sant Jaume de la Mata. Després, passarem pel Turó del Castellar, amb magnífiques vistes de la Serra de l'Obac, i després reseguirem un intuintiu camí que fent giragonses acabará baixant a la carretera, on 500 metres més en davant tornarem al punt de partida.