2.5
5.0

near Falgons, Catalunya (España)

RECORDA si et posiciones sobre " Veure més " (de color blau) que esta al final de la descripció del recorregut, enllaçaràs amb el programa Picasa que te les fotos de l'excursió.
Sortida - arribada: Cruïlla de la pista de Falgons amb la de can Talaia (Sant Miquel de Campmajor). Per arribar agafarem la pista asfaltada que surt de la Cruïlla de la carretera de Sant Miquel de Campmajor (està senyalitzat (Falgons)). Aquesta excursió és la ruta nª 2 de les Rutes Salamina, amb algunes variants per poder visitar el Golany, la Coma Estremer, Puig Sesarques i Sant Nazari. La Ruta Salamina està senyalitzada amb pals indicatius a totes les cruïlles.

Anirem per la pista asfalta que va a la casa de Can Talaia (en la cruïlla té les bústies de Correus per la cara sud): En trobar la primera cruïlla, deixarem la que va a can Talaia i anirem per la que va a Coma (pal indicatiu) fins trobar la cruïlla de Can Gifre on deixarem la pista asfaltada per continuar per la de terra (pal indicatiu).
A l'entrada de la casa de Can Gifre agafarem el camí dels matxos (té una cadena que barra el pas als vehicles) fins trobar la cruïlla de la Roca dels Capellans on anirem primer a visitar-la. En aquest lloc van viure-hi diferents desertors dels dos bàndols durant la guerra civil i un grup de capellans (té una placa que recorda que es varen dir 955 misses, una per dia).
Retornarem a la cruïlla i seguirem pujant fins trobar una cruïlla on tenim una pista que ve el camí de la Font de Sant Nicolau (estem sobre el PR C-120, senyals de pintura groga i blanca). Aquí deixem el Camí de Salamina que marxa directa a Sant Nicolau i seguirem el PR que marxa a Ponent per el Camí Mercader. Passarem per el Serrat Vermell i arribarem al Collet de Portells.
Continuarem per el PR que marxa en direcció a Llevant per pujar al cim del Golany i d'aquí continuarem en direcció novament a llevant per anar a la Pedra dels Tres Senyors, per continuar per la carena novament en direcció a Llevant fins trobar una cruïlla de camins.
Aquí deixarem el camí que venim seguint i que marxa directa al Pla del Faig i agafarem el que puja a la Coma Estremer. A la baixada seguirem el camí del Collet de Martí que ens porta al Pla del Faig on anirem novament per la carena en direcció a Llevant per pujar al cim del Puig Sesarques.
Retornarem al Pla del Faig i baixarem tot seguint una força aperduada pista que baixa per la cara nord fins arribar un punt on la vegetació s'he la menjada. En aquest punt deixarem la pista i baixarem recta avall (direcció nord) per sota dels faigs a trobar una pista principal que tenim a sota i que seguirem en direcció a llevant fins trobar la cruïlla del PR on seguirem el camí que baixa a la Font de Sant Nicolau, on ens retrobem amb el camí de la Ruta Salamina.
L' alternativa aquesta baixada es seguir en el Pla del Faig la pista que va al Collet de Martí i d'aquí a la Font de Sant Nicolau per el camí (aquest recorregut és el del PR) .
De la font anirem per el mig del pla en direcció a Llevant a visitar el castanyer monumental de Sant Nicolau per retornar a visitar l'ermita de Sant Nicolau (Catalunya Romànica, Vol. V, el Pla de l' Estany, pàg 451). La baixada la farem seguint la carretera que puja a Rocacorba. Més avall deixarem la pista i agafarem el vell camí de Banyoles a Rocacorba tot passant pel Collet dels Bassiots, el Collet de Cal Negre per continuar per la carretera fins que una mica abans del Collet de l'Oratori o de Pujarnol trobarem una pista que marxa tot baixant en direcció al nord-oest i que seguirem.
En aquesta cruïlla deixarem la Ruta Salamina que va al Collet de l'Oratori per baixar per la pista que va a trobar la carretera de Falgons.
Nosaltres seguirem per la pista, que més endavant esdevé camí i que marxa sempre en direcció a Ponent fins arribar al Pla de Sant Nazari menyspreant sempre els camins que baixen en direcció al nord. El Pla de Sant Nazari (Catalunya Romànica, Vol. V, el Pla de l' Estany, pàg 461) el voltarem per darrera (cara sud) per anar a trobar la pista que ens baixarà a can Talaia i d'aquí a la cruïlla amb la pista que va a la Coma on ja només en restarà desfer el camí de l'anada.
Cartografia Editorial Alpina: Mapa Garrotxa Zona Volcànica.

També podeu veure: Mieres-Falgons-S.Nicolau-S.Nazari-S.Cebrià de Pujarnol-S. Patllari-S.Bartomeu de Matamala