Uploaded January 21, 2015

Recorded January 2015

1.7
3.5

near Vilanova de la Roca, Catalunya (España)

Ruta Prehistórica(La Roca del Valles)-Ermita de Sant Bartomeu de Cabanyes:
Encantadora matinal per recórrer els boscos de la Roca del Valles plens d'encant i història, sortida des de la urbanització La Pineda al km. 23 de la carretera de la Roca (BV-5001), pujant pel C / de la Pineda-C / Pedra de les Orenetes i finalment la C / Ruta de la Prehistòria que acaba en una rotonda sense sortida i on es pot deixar el vehicle, en aquesta plaça hi ha uns graons per veure el primer dolmen de CAN GOL I, el qual està situat dins d'una finca particular poguent veure una mica del monument li falta la llosa superior.
Comencem la ruta dirigint-nos carrer avall fins el primer carrer que és la C / Camí de la Roca Foradada girant a la dreta per arribar al final de la urbanització i girar a l'esquerra on es veu un camí de terra amb una cadena per prohibir el pas de vehicles i des d'aqui ja tot és muntanya.
A uns 500 metres a mà esquerra per un corriol trobarem el Domen de CAN GOL II, a la nostra dreta per un altre corriol la ROCA FORADADA, un cop visitats els dos se segueix pel mateix camí, sobre uns 1300 metre (des de la sortida) tornem a tenir un corriol a mà esquerra per anar a veure LA PEDRA DE LES CREUS, a mà dreta un altre per anar a visitar LA PEDRA DELS ORENETES,es torna al camí principal i sobre els 1600 metres s'ha de girar en un camí cap a l'esquerra descendint pel BOSC DE CAN ROVIRA fins a una cruïlla de camins que és l'entrada a CAN GURRI la qual ometrem i nosaltres agafarem la pista de més a la dreta, aqui començarem un lleuger ascens(hi ha en alguns moments que les vistes del MONTSENY nevat són espectaculars)fins arribar al TORRENT DE SANT BARTOMEU, a partir d'aqui seguim per un corriol que segueix ascendint fins a arribar al BOSC DE CA L'ARGENT on podrem visitar les ROQUES AMB CARA D'ELEFANT i d'un INDI, la MASIA DE CA L'ARGENT queda a l'altre costat de la carretera però nosaltres seguirem la nostra ruta per visitar la BASSA que hi ha uns metres més endavant doncs realment val la pena, des d'aquest punt tornarem a ascendir a poc a poc fins arribar a la FONT DE SANT BARTOMEU, seguidament a els PINS DE SANT BARTOMEU, arribant al PAS DE lA SURERA i al COLL DE SANT BARTOMEU per girar a la dreta i dirigir-nos a la ERMITA DE SANT BARTOMEU.L'ermita té adossada una petita casa (CAN CABANYES) en la qual ens hem trobat amb una senyora que viu en ella amb 91 anys (li estem molt agraïts per la seva amabilitat i els seus comentaris) i al preguntar-li si es podia visitar ens ha obert la porta i realment val la pena.
Des d'aquí tot descens per trobar la CABANA DEL MORO DE CÉLLECS i una mica més a baix el PLAT DEL MOLI, seguim descendint fins a trobar la cruïlla que al matí haviem agafat a l'esquerra, per des d'aquí dirigir-nos cap el cotxe i donar per finalitzada la matinal.
El temps emprat és amb parada per esmorzar, moltes fotografies, admirar el paisatge i les vistes, per el que realment es converteix en una ruta molt recomanable.
Espero us serveixi d'ajuda i la gaudiu.
Salutacions.
Roca Foradada

• Photo of Mrx_e

Mrx_e Nov 26, 2015

No se trataba tanto de una ruta técnica, sino de viajar al pasado y disfrutar del paisaje.
    ¡Mágica y muy recomendable!

• Joan Anton Bofarull Feb 20, 2019

Interessant ruta amb al·licients variats