Uploaded May 15, 2015

Recorded May 2015

1.1
2.1

near Òrrius, Catalunya (España)

Aparcaré el cotxe al costat de l'ermita de Sant Bartomeu de Cabanyes.
El camí que he d'agafar és el PR C-36, però com no tinc aigua visitaré abans la font de Sant Bartomeu ...he de fer una petita volta però m'agafa de camí.
Després de repostar la cantimplora amb la poqueta aigua que surtia de la font, ara si, vaig a buscar el camí per on passa el PR C-36.
Precissament aquest camí (PR C-36) recorre la quasi totalitat dels restes prehistórics de la zona (la Pedra de les Orenetes queda fora d'aquest camí i el Dolmen de Can Gol-I es troba dins d'una finca particular i que no visitarem)
Heu de vigilar de no perdre aquesta ruta, ja que ès una zona (de fet tot el territori del Parc Natural de la Serralada Litoral) farcida de pistes, camins, corriols, trialeres ...i molts d'aquest no surten en cap mapa i podem desorientar-nos fàcilment.
La primera visita la farem a la Pedra de les Creus. Es tracta d'unes roques granítiques naturals sobre les quals hi ha gravats diferents signes amb forma de creu de mides, formes i èpoques diverses. Aquests gravats s'han datat des del final de la Prehistòria fins a l'època medieval.
Tornem al PR C-36, i seguim cap al dolmen de Can Gol II, un monument del tipus conegut com a cista petita.
Molt a prop, a l'altre costat del camí hi ha la Roca Foradada. Com el seu nom indica es tracta d'una roca foradada que es féu servir com a lloc d'enterrament.
De nou pel PR C-36, però en direcció inversa, ens acostem a la pedra de les Orenetes. Aquest bloc granític el trobem fora de la via que seguim, en aquest cas a mà dreta i una mica separada del camí.
Com deia és un bloc granític amb diverses cavitats o abrics i fins no fa gaire conservava dins d'aquestes balmes restes de pintures rupestres i s'hi podien reconèixer figures humanes del final de la Prehistòria.
Des de la mateixa pedra surt un corriol que s'enfila directa amunt i que ens portarà al Plat del Molí.
El Plat del Rei o del Molí el formen unes roques granítiques de factura primitiva que formen una cassola amb regueró de canalització.
Dolmen de Céllecs. Aquest monument, també conegut com la cova del Moro, està format per una cambra funerària simple. Conserva les lloses laterals i la coberta.
Després d'aquest últim monument prehistóric ja no més toca que enfilar el camí per anar a buscar l'ermita de Sant Bartomeu de Cabanyes.
Haurem d'estar atents ja que uns metres més amunt abandonarem el PR C-36 per continuar pujant per una pista ampla i de vegades transitada pels vigilants del parc (Parc Natural de la Serralada de Litoral).
Aquest pista ens portarà directament on tenim el cotxe.

Bif. PR C-36/Bosc Encantat
Bif. seguir camí de baixada