May 22, 2020

November 2019

near Sant Llorenç de Morunys, Catalunya (España)

Ruta amb punt d'inici i final al nucli de Valls (des de l'Ajuntament de Guixers).

La ruta transcorre per uns corriols i passos amb escales i agafadors, per cingleres i pel llit del riu. És ideal pels més aventurers.

Els punts més interessants són: el Pont Quebradís, un pont natural de travertins d’uns 20m de llarg i per dins flueix el cabdal d’aigua; el Molí de la Corriu, antigament l’únic molí de la zona i les Cingleres de la Torre, unes cingleres impressionants que tanquen la vall del Riu de Valls.

Consells a tenir en compte abans de fer la ruta:

Ruta de nivell molt exigent. L'últim tram de la ruta, des de la central elèctrica, té força dificultat a causa dels passos amb escales, agafador i el llit del riu.
És preferible fer-la durant els mesos de primavera i estiu per a evitar les gelades
Si es vol fer la ruta a peu més curta, es pot anar amb cotxe des de Sisquer fins a la central elèctrica, i allà fer la ruta a peu fins a pont Quebradís (3,6 quilòmetres entre anar i tornar).

• Jordi Saena Mar 30, 2021

Ruta increïble, passa per uns paratges maquíssims. Molt recomenable. La escala i les variea cadenes li donen un alicient adixional però jo no diria que és difícil. Hi ha alguna camina en dorça mal estat i perdedors, però amb paciència i bon ull es troben. Imagino que a l’estou deu baixar menys aigua, però hi ha unes basses maques per remollar-se.

• Photo of Tetiana

Tetiana Oct 23, 2021

La ruta m’ha agradat molt. Paisatges són boniques. La part principal és a l’ombra, al bosc. Vam gaudir molt del bosc de tardor. Vaig passar la ruta amb la meva filla de 6,5 anys. L'ha agradat petites aventures com escalar amb la corda, buscar pont que no esisteix))
    Estem cansades però satisfets!