Time  one day 6 hours 25 minutes

Uploaded August 4, 2015

Recorded August 2015

7.4

near Queralbs, Catalunya (España)

Ruta espectacular feta amb 2 dies, el GPS marcava un total de 50,30km. El primer dia amb sortida de Fontalba i arribada a la cabana de Tirapits passant per Vallter 32,5km amb un temps de 13H 30m. I el segon dia de la cabana de Tirapits fins a Fontalba 18km aprox. amb 7h. (el temps són amb parades incloses).

Comencem la ruta a Fontalba i anirem cap a Núria, un cop a Núria pujarem cap a l'alberg del pic de l'Àliga on un cop a l'alberg agafarem un corriol que tot planejant arribem al Roc d'en Colomer on seguirem pel camí dels enginyers i fent puges i baixes arribarem al refugi de Coma de Vaca.

Un cop al refugi seguirem per la Coma de Freser tot pujant suaument fins a arribar a sota el coll de la Marrana on enfilarem pel dret seguint les marques del GR fins al coll de la Marrana, on un cop a dalt baixarem fins al refugi d'Ulldeter on hem de provisionar d'aigua perquè a partir d'aquí no trobarem cap més lloc per agafar aigua, és a dir amb el que portem a sobre és amb el que hem d'arribar al cotxe.

Continuem el camí fins arribar a la carretera, on la seguirem fins a Vallter, on ara toca fer la part més dura del dia, pujar al pic de la Dona, Bastiments, Pic de Freser, Pic de l'Infern (Per falta de temps perquè començava a fosquejar, feia poc havia començat a fer molt de vent i les forces ja no donaven per gairebé res més, no acabem de fer el cim) continuarem passant pel pic dels Gorgs, el Portell i baixarem fins a la Cabana de Tirapits.

Fem nit aquí (s'ha de tenir en compte que per dormir aquí no s'ha de ser més de 5 perquè estaríeu molt estrets). El dia següent pujarem cap al coll de Tirapits i resseguirem tota la cresta passant pel Coll de la Vaca, Coll de Carança, pic de la Fosa del Gegant, Coll de Noucreus, Pic de Noucreus, Pic de Noufonts, Pic d'Eina, Cim de Finestrelles, Coll de Finestrelles, Pic de Segre i el punt més alt de la ruta el Puigmal.

Ara toca fer un descens llarg fins al cotxe passant pel cim del Borrut i el cim de la Dou i finalment arribem a Fontalba.
FONTALBA
CIM DE LA DOU

• Photo of lorri

lorri Aug 10, 2015

DACAMA, llàstima que el meu físic estigui més per fer creuers que per caminar pel Pirineu perquè he vist que sense mi, gairebé no surts a cap foto. Des d'ara em nombro el teu PAPARAZZI oficial!!!