near Gombrèn, Catalunya (España)

Aquesta ruta és una adaptació de la Ruta de l'Ermità en tres etapes.

1.- Gombrèn - Ref. Ardericó. 28km.
2.- Ref. Ardericó - Ref. Niu de l'Àliga. 27km
3.- Ref. Niu de l'Àliga - Grombrèn. 30km

La dificultat més gran ve donada pel fort desnivell de la segona etapa.
El tercer dia el cansament va passar factura i vaig haver de retallar. Des del Coll de la Creueta vaig baixar cap a Castellà de n'Hug tot i que inicialment no ho tenia previst.

L'excursió val molt la pena. Tant la zona d'Ardericó (una bonica sorpresa) com la Tossa d'Alp amb 2500metres d'alçada (ref. Niu de l'Àliga). Al inici del a tardor a la zona d'Ardericó es molt fàcil escoltar el bram dels cérvols. Isards i marmotes també son molt fàcils de veure cap a cotes més altes.

Una bona alternativa, per no fer tot el desnivell de pujada en una sola etapa, passa per fer nit al Refugi Erols. L'endemà, per no pujar directament al Niu de l'Àliga es pot fer una volta més llarga en direcció oest passant per Gavarrós.