Uploaded August 24, 2013

Recorded August 2013

2.2
4.4

near Villanueva, Asturias (España)

La ruta de Xanas potser no és de les més populars a Astúries però té el seu encant,nosaltres la vàrem fer circular començant a l’aparcament del congost de l’àrea recreativa de Xanas. La ruta la vàrem iniciar direcció al poble de Villanueva, agafant la senda del Os, anant fent camí i després de haver passat el poble de Villanueva trobes el pont que travessa el riu Turbia i la carretera.A uns 500 m. vàrem trobar el tancat dels Ossos que hi ha en aquesta ruta, nosaltres hi vàrem veure tres Ossos, continuant camí i a un Km més o menys trencarem a l’esquerra , el trencant es troba abans de travessar el pont del rierol Serandi, seguint direcció Sud-est uns 250 m. el camí gira direcció Est cap al poble de Serandi a on vàrem veure un seguit de Orreos molt curiosos, sortint del poble ara direcció Nord i fins arribar a la casa Don Fernando, on més amunt i passant pel costat d’ una barraca per guardar el bestiar trobarem una tanca o porta de ferro on el camí gira direcció Sud i es va enfilant fins a trobar la casa de Navriega a on hi ha un tancat circular de pedra on hi solien tancar el bestiar, situada a Peña blanca a la serra de Serandi. Seguint camí i encara pujant tornarem a trobar una altre porta de ferro,un cop passada arribarem al Collado De Canal Seca on canviant de vall i direcció Nord-est durant mig Km el camí torna a girar ara direcció Nord i arribant el poble de la Rebollada. Passat el poble i seguint direcció Nord s’arriba a l’església de Sant Antoni (Pedroveya), on girarem direcció Oest fins a trobar el rierol de les Xanas, seguint pel costat de rierol , travessant una passarel•la i desprès el pont de sant Adrià, on el rierol s’enfonsa , comença el congost de las Xanas ,on el camí tallat a la roca va baixant sinuós pel costat del congost travessant un parell de túnels fins arribar un altre cop a l’àrea recreativa de les Xanas .La ruta a valgut la pena fer-la pels paisatges i el congost , però l’àrea recreativa de les Xanas estava una mica deixada, amb brutícia i els cartells d’ informació alguns trencats i d’altres despintats, però en general satisfets d’haver-la fet.

Arroyo Serandi

Collado de Canal Seca

14-AGO-13 13:51:21

Cueva

14AGO-13

Desvio Rebolla

14-AGO-13

Iglesia S. Antonio ( pedroveya )

14-AGO-13 Esgesia i antic moli

14-AGO-13 10:10:26

• Photo of Azuel

Azuel Jul 25, 2014

Preciosa ruta de montaña por un sendero estrecho no muy empinado y llegada a un arroyo precioso

• alfonsobomb Apr 6, 2015

ruta preciosa por el entorno, para realizar en familia

• Tacote27 Jun 10, 2015

Buena

• Photo of ELash

ELash Aug 27, 2019

Una ruta muy bonita y con mucha ver. Gracias para compartir!