Uploaded October 23, 2016

Recorded October 2016

2.3
4.6

near Sant Joan les Fonts, Catalunya (España)

Sortim de Sant Joan i prenem direcció la Ruta de les 3 Colades, baixant primer cap a la Font de Can Xerbanda i seguint el camí arribem fins els Cingles de Fontfreda, precioses estructures basàltiques. Seguim travessant la Riera de Bianya un parell de cops (MOLT DE COMPTE AMB LES PEDRES, RELLISQUEN MOLT), fins que finalment el camí puja fins a trobar una petita carretera asfaltada. La seguim cap a l'esquerra i resseguim els Cingles de Fontfreda per sobre tornant on hem començat. Tornem a baixar cap a la Riera de Bianya i abans d'arribar-hi, anem cap a la dreta per una pista que ens porta fins el Molí Fondo, la Pedrera El Boscarró i puja fins el Poblat Ibèric del qual es veu ben poc però el lloc te molt bona vista.
Baixem fins la Pedrera i anem fins el passallís sobre la Riera. Des d'aquí, seguint marques grogues, comencem a pujar per l'asfalt (quan varen fer la carretera asfaltada es varen carregar el camí vell) fins que en un revolt, les marques van cap a l'esquerra seguint un sender que puja fins la casa de La Cau, molt reformada. Deixem la casa a l'esquerra i seguim per la pista cap a la dreta fins que surt a la pista de Castellar de la Muntanya. Anem cap a la dreta fins el Coll de Vivers i seguim per la pista de terra fins un petit collet on hi ha una bassa i les marques grogues van cap a la dreta passant la tanca i passada la bassa, cap a l'esquerra arribant poc després a la Torre de Canadell, paratge molt bonic i amb molt bones vistes.
Reculem fins una petita tanca on les marques grogues van cap a la dreta. Nosaltre prenem el corriol que baixa cap a l'esquerra però al cap de poc, quan trobem una fita, hem de anar cap a l'esquerra per un petit corriol que baixa decidit i que acaba sortint a un altre corriol que baixa des del Coll de Vivers cap a Sant Joan les Fonts.
Altre cop amb marques grogues,ja només cal seguir-les fins a Sant Joan passant per les ruïnes de Can Catau i l'ermita de Sant Sebastià. Travessem el poble en direcció el Monestir travessant el Fluvià pel pont que hi ha al davant, pugem fins el monestir i seguim recte per trobar el nostre vehicle al final d'aquest carrer.