Time  3 days 3 hours 47 minutes

Uploaded November 5, 2016

Recorded October 2016

near Valls, Catalunya (España)

Ruta del Cister circular des de Valls realitzada el pont de Tots Sants de 2016. Realitzada en sentit contrari a les agulles del rellotge. S'ha millorat l'arribada a Poblet respecte el track oficial, entrant per la Milmanda i també passant pel Santuari del Tallat fins a Senan. Aquest tram dona lloc a unes vistes formidables de la Conca de Barberà que no us podeu perdre. Com tampoc podeu deixar passar per alt les que hi ha des del mirador de Forès.
L'itinerari ha estat: Valls-Santes Creus-Pont d'Armentera-Serra del Cugulló(pujada)-Serra del Comaverd(baixada)-Montbrió de la Marca-Rocafort de Queralt-Forès-Belltall-Vallbona de les Monjes-Montblanquet-Santuari del Tallat-Senan-Castell de la Milmanda-Poblet-Montblanc-Prenafeta-La Fassina-Fontscaldes-Valls.

BELLTALL

Petita localitat on vàrem fer nit a Cal Feliuet. Està a peu de carretera. És un petit hotel amb menjar casolà. L'habitació on vàrem estar nosaltres era una mica justa, però en tenen de superiors i inclús apartaments nous. Tenen molt bona pinta. Telèfon: 977 89 27 53

EL COMAVERD

COMAVERD

EL CUGULLÓ

Es troba a l'Alçada de la localitat de Cabra del Camp i Fontscaldetes direcció El Comaverd. Magnífiques vistes amb una grimpada final amb ajuda d'un petit sector ferrat.

EL TALLAT

Santuari habitat que es permet la visita el cap de setmana. Permet veure unes magnífiques vistes de la Conca de Barberà.

FONTSCALDES

Localitat al peu del Coll de Lilla que permet la restauració. Teniu el bar del poble, Cal Cervello i Restaurant Masia Fontscaldes que va ser el triat per nosaltres. Perfecte. Vàrem encertar amb el vi negre: Lo Corb de Gratallops.

FORES

Impresionant localitat que guarda l'encant de les seves cases de pedra i amb un mirador en la part més alta del poble que no podeu deixar de visitar per veure unes impressionants vistes de la Conca de Barberà.

HERMITA SANT JOAN

HERMITA_SANT_JOAN

LA FASSINA

MAS DEL PLATA

Passem per la part més distal de la urbanització Mas de Plata direcció el Cugulló.

LA MILMANDA

MILMANDA

MONTBLANC

MONTBLANQUET

Petit poble amb un punt d'autosegellatge de la Ruta.

MONTBRIÓ DE LA MARCA

Bonic poble que no us podeu saltar. Bonic perquè manté les seves cases de pedra i per tenir una font sota cobert molt valorada pel viatger en època de calor.

POBLET

PONT D'ARMENTERA

PONT_D'ARMENTERA

PRENAFETA

Poble molt petit amb 2 restaurants que no sempre estan oberts. Té 2 fonts. Una està al final del poble just abans d'enfilar el coll de prenafeta per creuar cap a la comarca de l'Alt Camp, direcció Valls.

ROCAFORTDE QUERALT

Si quan baixeu del Comaverd necessiteu refer-vos podeu parar a Rocafort. Com vàrem fer nosaltres. Teniu 2 possibilitats: Restaurant La Mircla a peu de carretera. No té pèrdua. Té l'aspecte del típic bar de poble, però amb un menjador on tindreu un menú econòmic entre setmana i un de superior el cap de setamna. Restaurant Rocafort. El més conegut. A la plaça de l'església. Va ser el triat per nosaltres. El menjar realment molt bo. Però molt lents. Vàrem estar 2h 30'. Depèn de la pressa que tingueu.

ROCALLAURA

SANTES CREUS

Els restaurants no els trobareu disponibles sempre, és millor encarregar l'àpat a l'alberg Pere El Gran. Nou i imponent alberg de la Generalitat. L'altre monument a visitar és el Monestir.

SENAN

Poble en el que recomano parar-se per observar la seva conservació. S'han fet millores tan en les cases com en els carrers i també a la plaça amb una estructura de plaques solars integrades en l'arquitectura. Hi ha una font al centre del poble. En molta part del recorregut trobareu fonts amb la llegenda de que l'aigua no està tractada. Estic acostumat a utilitzar-les sense incidència. Aquesta és una de elles. La localitat està envoltada d'impressionants extensions de conreu de cereal.

VALLBONA DE LES MONGES

Vàrem sortir de Belltall ben d'hora i en 2h 30' arribàvem a Vallbona. Just per esmorzar. Us aconsello el Cafè del Centre Social, és el bar del poble. Està a la part baixa del poble al costat del monestir i del punt d'informació turística on també podreu segellar. Anireu ràpid. si us fes falta també hi podeu dinar. Fan un menú correcte. IMPORTANT, nosaltres vàrem demanar els entrapans de dinar ja que pel camí ja no hi ha cap bar ni restaurant fins a Poblet. Telèfon: 973 33 06 14. Per dinar també teniu el restaurant El Tallat. Està a peu de carretera. És gran i està molt bé. Fan un menú molt correcte. Telèfon 973 33 02 70.