Uploaded February 10, 2020

Recorded February 2020

1.7
3.3

near Rupit, Catalunya (España)

L’inici d’aquesta ruta circular és al costat del pàrquing que hi ha a l’entrada de Rupit.
Ens arribem fins el pont penjat sobre la riera, no el passem i baixem per unes escales a mà dreta a la riera, resseguim el camí pel costat de la riera i, sense passar pel pont de pedra que torna al poble, ens arribem a l’església de Santa Magdalena des d’on gaudim d’unes vistes úniques del poble, sembla un poble de pessebre.
Ens arribem a la carretera cimentada i prenem a l’esquerra la direcció St. Joan de Fàbregues, la seguim uns 500m. I comencem a pujar per un camí ben fresat i senyalitzat i arribem al Mirador dels Bassis, són espectaculars les vistes des del capdamunt d’aquest mirador, es veuen totes les cingleres de la l’Agullola a la dreta i al fons a l’esquerra les del Far i les vessants obagues de les Guilleries, al davant.
Seguim el camí, baixant ens trobem les tombes antropomorfes ( un parell de tombes excavades a la roca) i arribem altra vegada a la carretera cimentada, la seguim uns metres a la dreta i ens arribem fins l’Església de Sant Joan de Fàbregues. Es troba documentada l'any 968. La rectoria està adossada a la banda de ponent de l'església, avui dia és una casa de colònies i un bar-restaurant. Tot el conjunt està molt ben conservat.
Després de visitar-la retornem a la carretera en direcció al Salt de Sallent. Quan arribem als prats del Pla de Fàbregues deixem la pista i seguim a mà dreta, passant els filats pel bestiar, per una pista secundària, fins el final dels prats. Prenem un corriol a mà esquerra que ens condueix fins la punta de la cinglera amb l'Agullola al davant que té una petita creu al damunt.
Seguim pel costat contrari d'on hem arribat i accedim a un bon mirador de les cingleres de Tavertet, Mondois, el Pla de Fàbregues etc.. i seguint, arribem a la bifurcació al principi dels prats del Pla de Fàbregues. Passem directamen el filat pel bestiar i, sense camí marcat, anem resseguint la Cinglera de l'Agullola, tenim molt bones vistes i unes panoràmiques fantàstiques del racó del Salt de Sallent i de les cingleres del Pla de Castellet i del Far, a la llunyania. Cal desfer una petita part del camí o portar GPS amb el track i els pantalons llargs atès que la vegetació encara que no és gens alta si és força atapeïda.
Quan arribem a la pista la seguim a mà dreta, després de traspassar la riera de Rupit pel cim del salt ens arribem al mirador del Salt de Sallent.
Després de contemplar-lo des de dalt, desfem el camí fins la riera i sense traspassar-la seguim per una pista secundària i arribem a la font de la Pomareda, si ens desviem una mica veurem el Saltant de Sabaters, és un saltant d’aigua molt fotogènic.
Tornem a la font i prenem el camí que no té pèrdua perquè és molt fresat que va directe als carrers de Rupit, ens arribem fins a la plaça de l’Ajuntament i seguint passem pel davant de l’església i passant el Pont Penjat arribem a l’aparcament donant per acabada la panoràmica i espectacular ruta.
Salut i bona caminada!!!

Parking

001 Inici i fi - Pàrquing Rupit

Inici i fi - Pàrquing Rupit

002 Pont Penjat, baixem per les escales

Pont Penjat, baixem per les escales a la dreta

003 Fotos Pont Penjat

006 Santa Magdalena

Santa Magdalena

007 Cruïlla i pal indicador. Deixem pista

Cruïlla i pal indicador. Deixem pista

008 Trencant

014 Trencant del Salt de Sallent

Trencant del Salt de Sallent

015 Passem el filat

Passem el filat i seguim per la pista secundaria

016 Pla de Fàbregues

024 Fotos des del Roquer

Fotos des del Roquer
River

025 Riera de Rupit Salt de Sallent.

Riera de Rupit Salt de Sallent.
Waterfall

Pont Penjat

• Photo of peremagria

peremagria Feb 10, 2020

Sempre val la pena tornar a Rupit per fer alguna caminada, tot i que quasi les tenim fetes totes en aquells paratges. Però avui hem inclòs la visita a l'Agullola des del cingle del davant. Lloc poc freqüentat per senderistes, però que ofereix unes vistes ben espectgaclars del Sallent, Cinglera de Rupit al Far i la de Rupit a Tavertet. A més, la creu dalt de tot de l'Agullola et queda davant per davant dels ulls, aixó si, separada per un profund abisme.

Fotos:

• Photo of tutankhamon

tutankhamon Feb 11, 2020

Molt bonica ruta i en molt bona companyia. Visito per primera vegada Sant Joan de Fàbregas, L'Agullola les tombas, els miradors de la zona, tots espectaculars y amb la companyia d'en Jep Boix, baixo al fons del Salt de Sallent on puc comprovar la grandària i l'altura que impressiona, en Pere Magrià ens espera a dalt en companyia d'en drac i tornem cap a Rupit on fem previsions de pa fet amb forn de llenya.

• Photo of JEP BOIX

JEP BOIX Feb 12, 2020

Gràcies Pere I tutankhamon pels comentaris i valoracions, la veritat és que ha estat una caminada molt maca i entretinguda. Fins la propera. Salut.